Karde said:

Karde
web-bra

Otetaanko nyt jo pikkutakit pois täällä studiossa, otetaanko?

1 year ago.

674 comments so far

  • veeris

    Täällä ainakin.

    1 year ago by veeris

  • Karde

    Mä otin kyllä jo housutkin vege.

    1 year ago by Karde

  • pirkka

    Mulla on vaan kraka päällä.

    1 year ago by pirkka

  • skrubu

    vegehousut...

    1 year ago by skrubu

  • Karde

    TV1: tunnelmapala Varsinais-Suomesta. Hot and heavy, sano.

    1 year ago by Karde

  • Karde

    @pirkka ja @skrubu tervetuloa vaan pervostudioon.

    1 year ago by Karde

  • skrubu

    @karde, kiitos. Joko me olemme asiasta sivussa?

    1 year ago by skrubu

  • Karde

    @skrubu joo, eiköhän tää tässä jo luiskahtanut. Khihi.

    1 year ago by Karde

  • skrubu

    Excellent...

    1 year ago by skrubu

  • meppi

    Hei kaikki! Täällä ollaan, ilman pikkutakkia ja kravattia, tukka kuitenkin kammattu. Jalassa tosin verkkarit...

    1 year ago by meppi

  • skrubu

    Aika hyvin pukeutunutta väkeä paikalla.

    1 year ago by skrubu

  • pirkka

    Tästä alkutilanteesta on vaikea lähteä vähentämään vaatteita, kuten perinteisessä vaali-illassa tietenkin kuuluisi tehdä.

    1 year ago by pirkka

  • asmunder

    Tunnelma toreilla on joka vuosi rohkaiseva kaikkien mielestä. Hienoja mestoja ne torit.

    1 year ago by asmunder

  • Karde

    @asmunder älä unohda kauppakeskuksia.

    1 year ago by Karde

  • Karde

    @pirkka pidän sukat jalassa, että on jotain, mistä luopua.

    1 year ago by Karde

  • Karde

    Korhosella (kesk) dödö pettää jo.

    1 year ago by Karde

  • pirkka

    @karde: Vähemmästäkin sitä syntyy hinku vähentää vaatteita, kun näitä politiikko- ja toimittajakarjuja ja -miisuja katselee!

    1 year ago by pirkka

  • asmunder

    Sami!

    1 year ago by asmunder

  • skrubu

    Jännittää niin, että taidan käydä tyhjentämässä roskiksen.

    1 year ago by skrubu

  • sampsak

    ottaa sukan pois - ottaa toisen sukan pois...

    1 year ago by sampsak

  • nieminensundell

    @meppi. Mulla taas on ns kananpersekampaus.

    1 year ago by nieminensundell

  • meppi

    kohta tulee ennakkoäänet... hui jui jui

    1 year ago by meppi

  • Karde

    Eiks ton toimittajan pitänyt olla eläkkeellä? Mikä sen nimi nyt oli?

    1 year ago by Karde

  • kuivalainen

    Puoli minuuttia!

    1 year ago by kuivalainen

  • Karde

    Puoli minuuttia ennakkoääniin!

    1 year ago by Karde

  • kuivalainen

    Panoksena 900 000.

    1 year ago by kuivalainen

  • asmunder

    Kukaan ei ole missään niin pro kuin Sami vaalijutuissa. Onko FB:ssa jo fanisivu?

    1 year ago by asmunder

  • nieminensundell

    Oho!

    1 year ago by nieminensundell

  • Karde

    Perssuomalaiset nousee.

    1 year ago by Karde

  • nieminensundell

    Tasaista.

    1 year ago by nieminensundell

  • pirkka

    Aika yllättävää!

    1 year ago by pirkka

  • skrubu

    Mikäköhän on ollut paras ennakkoäänien laskettelupaikka?

    1 year ago by skrubu

  • meppi

    voi vihreät... ja pesu.

    1 year ago by meppi

  • Karde

    Pitää muistaa, että tässä ovat vasta ennakkoäänet.

    1 year ago by Karde

  • kuivalainen

    PS veti femman.

    1 year ago by kuivalainen

  • nieminensundell

    Perssuomalaisten kannattaa myös harkita kananperskampausta.

    1 year ago by nieminensundell

  • skrubu

    Laitoin kaikesta huolimatta housut jalkaan. Jännitti niin.

    1 year ago by skrubu

  • meppi

    hyvä demarit

    1 year ago by meppi

  • Karde

    Pitää muistaa, että tässä ovat vasta ennakkoäänet.

    1 year ago by Karde

  • kuivalainen

    Toi kärkikolmikko voi päätyä ihan mihin asemaan vaan. Keskusta tietty taas nousee kun tulee ekat vaalipäivän äänet.

    1 year ago by kuivalainen

  • nieminensundell

    Nyt ympäripyöreitä vastauksia.

    1 year ago by nieminensundell

  • pirkka

    Ja Jussi Halla-aho on nousemassa Helsingin valtuustoon. http://www.yle.fi/vaalit2008/tulospalvelu/kunnat/ehdokkaat_kno91.html

    1 year ago by pirkka

  • nieminensundell

    Korhosella on Frankenstein-kampaus.

    1 year ago by nieminensundell

  • meppi

    @pirkka, tota en olisi halunnut kuulla, mutta kai tuo oli arvattavissakin.

    1 year ago by meppi

  • kuivalainen

    @pirkka toihan on aidosti Paska juttu.

    1 year ago by kuivalainen

  • Merten

    Katsotaan kaikki äänet. Katsotaan nyt ensin kaikki äänet. Ensin katsotaan... Kaikki äänet. Spekulaatiovajaus puoluejohdossa.

    1 year ago by Merten

  • pirkka

    Täysin samaa mieltä, siis Jussi Halla-ahosta. :-P

    1 year ago by pirkka

  • meppi

    Toisaalta, nämä koko maan tulokset ovat oikeestaan ja edelleen yhtä tyhjän kanssa, vain noita puoluejohtajia ne kiinnostaa mikä on suurin puolue jne. Kuntien valtuustojahan tässä äänestettiin eikä puolueiden valtakunnallista kannatusta.

    1 year ago by meppi

  • Karde

    Halla-aho on kyllä ylläri.

    1 year ago by Karde

  • Merten

    Viisi sPSessua tulossa Helsinkiin. Ei näin.

    1 year ago by Merten

  • TheBlueNile

    @kuivalainen: asiantuntijat sanoo, että Keskusta yleensä laskee..

    1 year ago by TheBlueNile

  • kuivalainen

    No nyt toi Sami Borg tylytti muo.

    1 year ago by kuivalainen

  • meppi

    Tuo PeSu homma on kyllä oikeesti paha. Espoossakin varmaan Soinin vanavedessä menee usea läpi, mutta Espoossa ei käsittääkseni sentään mitään Halla-ahoja ole?

    1 year ago by meppi

  • mitvit

    Tuossa ylen tulospalvelussa on parasta se, että kun klikkaa ehdokkaan nimeä, avautuu jonkun toisen random-ehdokkaan nimi. Melko psykedeelistä! (Vai enkö taas vaan ymmärrä?)

    1 year ago by mitvit

  • TheBlueNile

    MIelenkiintoinen vastaus muuten Korhoselta siihen, miksi hän on Vanhasen sijaan nyt paikalla.

    1 year ago by TheBlueNile

  • kuivalainen

    @thebluenile no pomppaa aluksi varsinaisissa luvuissa mut sit laskee enempi ku pomppas, sanon minä. Tietty jos yle näyttää ennustetta vaan, ni sit sitä ei näy.

    1 year ago by kuivalainen

  • nieminensundell

    @mitvit. Huomasin juuri saman.

    1 year ago by nieminensundell

  • jal

    palvelimet tuntuvat olevan kovilla...

    1 year ago by jal

  • nieminensundell

    @TheBlueNile. Mitä se sanoi, en kuunnellut, kun puhuimme täällä?

    1 year ago by nieminensundell

  • meppi

    Jumankeka! Ylen vaalitulosten perusteella PeSulle 11.3% lisää kannatus edellisiin kuntavaaleihin....!!! Onko tuo ennuste vai mikä laskenta?

    1 year ago by meppi

  • pirkka

    @kuivalainen: YLE näyttänee ainakin ensimmäisen tunnin ja vähän päällekin laskentatilannetta ja kääntää vasta myöhemmin ennusteeseen. Näin on ollut ainakin aiemmin.

    1 year ago by pirkka

  • veeris

    @meppi, mistä toi 11,3% pomppasi? Mun Yle menee 5%:n pinnassa.

    1 year ago by veeris

  • Karde

    Joo, toi Ylen ennuste on relevantimpi kuin todellinen laskentatilanne -kikkailu on ärsyttänyt minua joka vaaleissa.

    1 year ago by Karde

  • mitvit

    Tuota... Millä oleellisella tavalla PerSu / Hullu-Uho on traagisempaa kuin vaikkapa Kok / Bogo-Molo tahi KD / Ebebling?

    1 year ago by mitvit

  • meppi

    Tää on ihan kamalaa, PeSu Espoossa melkein yhtä iso kuin Vihreät...

    1 year ago by meppi

  • meppi

    @veeris, joo sorry, jäi pois se että Espoosta oli kyse

    1 year ago by meppi

  • Karde

    @mitvit Kokoomuksen realot pitää hullut jonkinlaisessa ojennuksessa. Kristuslinjalla ei tietenkään tätä rajoitetta ole...

    1 year ago by Karde

  • nieminensundell

    @meppi. Se on lisäysprosentti, ei ääniprosentti.

    1 year ago by nieminensundell

  • meppi

    @mitvit, kai se Hullu-uho on yhtä traaginen kun nuo mainitsemasi, mutta jospa niihin on jo totuttu, ja ei siksi oteta enää tosissaan?

    1 year ago by meppi

  • veeris

    Siis mitä Yle parhaillaan näyttää? Rönkä puhuu luvuista ikään kuin se olis ennuste.

    1 year ago by veeris

  • meppi

    @nieminensundell, tällä hetkellä Espoossa näyttää että ääniosuus 11,9 ja nousu 11.3 prossaa...

    1 year ago by meppi

  • nieminensundell

    @meppi. Se ON 11% Argh.

    1 year ago by nieminensundell

  • pirkka

    @nieminensundell: Joo, mutta Perussuomalaisilla ei viimeksi ollut omaa listaa vaaleissa, eli kaikki on plussaa. Jostain oudosta syystä Timo Soini oli jollain ihmeen sitoutumatonkortilla jossain oudolla listalla, jos oikein muistan.

    1 year ago by pirkka

  • veeris

    @meppi, ah Espoo. Se on kyllä kova pala monille espoolaisille.

    1 year ago by veeris

  • TheBlueNile

    @nieminensundell: se oli tyyliin: minä olin kampanjan päällikkö/johtaja ja otan vastaan ennakkoäänet. Lienee siis ollut Korhos-leirin vaatimus, että hän oli siellä (muiden puoluejohtajien joukossa).

    1 year ago by TheBlueNile

  • kuivalainen

    No ni nyt ruudussa on keskusta ja sdp tasan.

    1 year ago by kuivalainen

  • veeris

    @pirkka muistaa oikein.

    1 year ago by veeris

  • Karde

    Länsiväylän päähän täytynee perustaa jo tänä iltana pakolaisleireja Espoosta sivistykseen pyrkiville ihmisille.

    1 year ago by Karde

  • meppi

    @veeris, joo mutta mikäli tiedän niin ketään "hullu-ahoa" ei espoon pesun ehdokkaisssa ole (toivottavasti näin on), vaan yhtenä vaaliteemana oli mm. länsimetron vastustus. Yksi ääniharava näkyy pesulla olevan kurt byman (!?) joka on kyllä aika kumma heppu.

    1 year ago by meppi

  • pirkka

    @meppi: Timo Soini.

    1 year ago by pirkka

  • pirkka

    Siis Espoon ääniharava.

    1 year ago by pirkka

  • mitvit

    Jos tuosta nyt jotain positiivista hakee, niin Persujen äänet valuvat Keskustalta. Muhhahhhahhhaaaa.

    1 year ago by mitvit

  • veeris

    Sori, mun tarvii hetkeksi poistua paistamaan lohta. Huutakaa, jos jotain jännää tapahtuu!

    1 year ago by veeris

  • dst

    @veeris: TIMO SOINI OTTI JUST HOUSUT POIS JA TUNKEE

    1 year ago by dst

  • Karde

    "...hypeä, niin kuin polittisessa slangissa sanotaan". Niinkö sanotaan?

    1 year ago by Karde

  • nieminensundell

    @viilee. Jännä toi vihreiden kahtiajako cronberg-anticronberg -tyyppisesti. Lienee ikäkysymys? Vai mikä?

    1 year ago by nieminensundell

  • meppi

    @pirkka, joo timo soini tietenkin se suurin ääniharava (4.), mutta kurt byman näköjään korkeella myös (11.)

    Mun ehdokas ei sitten näköjään pääse läpi... en näköjään ikinä opi

    1 year ago by meppi

  • kuivalainen

    Ha haa. Mattia vituttaa!

    1 year ago by kuivalainen

  • Jussi

    @viilee: Mä näin uuniperunan livenä eilen kirjamessuilla. Osti kola-juomaa - niin ainakin oletan :P

    1 year ago by Jussi

  • kungfiske

    stadissa yks frendi (Mari Holopainen) menossa läpi, toinen toisella varasijalle viiden äänen päässä sisäänpääsystä (Lasse Männistö) ja kolmas vielä kaukana varasijasta (Mikko Kärkkäinen).

    1 year ago by kungfiske

  • TheBlueNile

    Ennuste tulee klo 21.00.

    1 year ago by TheBlueNile

  • ubiq

    En ole koskaan tajunnut miksi Yle keskeyttää vaalivalvojaiset ja linnanjuhlat uutisilla kertoakseen vaalivalvojaisista ja linnanjuhlista suoralla lähetyksellä. Tässä mielessä MTV3:n Idols-tulos on uutinen.

    1 year ago by ubiq

  • pirkka

    @ubiq: Ja mummot valittaisi, jos ei tulisi puoli yhdeksän uutisia (eli tämä huijauslähetys).

    1 year ago by pirkka

  • kuivalainen

    Ei hätää, kyllä se kepu vielä dyykkaa.

    1 year ago by kuivalainen

  • nieminensundell

    @viilee. Mulla ei ole vahvaa mielipidettä C:stä. Satun vain tietämään taustat, siis kuulin sen töistä jo 10-15 v sitten. Sillähän on rautaisempi työkokemus kuin useimmilla muilla noista johtajista plus että se asui vuosia maassa, jossa hymyillään kun puhutaan (toisin kuin Suomessa). Ehkä se vaikuttaa. Luulen myös, että Hesassa on tää paikalliset nuoremmat vihreät vs Cronberg, mikä kaivelee, siis se pj-tappio aikoinaan.

    1 year ago by nieminensundell

  • dst

    @viilee: Veikkaan enempi sitä, että uutisten jättäminen pois tuntuisi oudolta ja muista aiheista puhuminen vielä oudommalta.

    Sitä paitsi tuolla on aika ison osan ajasta vaalijengi kuitenkin äänessä.

    1 year ago by dst

  • saukkis

    Vihreet on helisemässä uuniperunan lisäksi hallitusvastuun vuoksi.

    1 year ago by saukkis

  • meppi

    Äh, en minä näköjään osaa lukea noita Ylen tulossivuja, sekoitan äänet ja vertausluvut... Soini näköjään ylivoimainen ääniharava Espoossa, muut pesut menee sen siivellä läpi

    1 year ago by meppi

  • mitvit

    Nyrkki-Kuuskoski pyllyili juuri maikkarilla. Muistaako joku vielä EKV-ilmiön?

    1 year ago by mitvit

  • saukkis

    Timo Soinista tulee tämän päivän Veikko Vennamo!

    1 year ago by saukkis

  • kuivalainen

    "jutan porukka"

    1 year ago by kuivalainen

  • nieminensundell

    @saukkis. uuniperunalla viitataan Vanhaseen.

    1 year ago by nieminensundell

  • meppi

    Katainen on tyytyväinen että kampanaja ainakin oli uskomattoman hyvä. Tosin kokoomus kyllä varmaankin nousee, saa niin paljon ääniä suurissa kaupungeissa.

    1 year ago by meppi

  • nieminensundell

    @viilee. Voipi olla. Mä näköjään keskityn enemmän niihin, joita äänestän kuin niihin, joita tuolla ruudussa pyörii. Samasta syystä olin perjantaina sanaton, kun kaveri kyseli mielipidettä Urpilaisen esiintymiseen. Mistä mä viitsisin tietää?

    Yleissääntö tuntuu kuitenkin olevan se, että suulaat naiset ärsyttävät ;-)

    1 year ago by nieminensundell

  • kuivalainen

    jutta vastailee ihan omiaan vs. toimittajan kysymykset.

    1 year ago by kuivalainen

  • Karde

    @kuivalainen no jos on valmiiksi opetellut hyvät vastaukset, niin minkä takia mennään kysymään eri kysymyksiä???

    1 year ago by Karde

  • meppi

    Vihreille kuitenkin nyt ilmeisesti tulossa muikkari johtuen hallitustyöskentelystä.

    1 year ago by meppi

  • Karde

    @meppi muikkari, mitähä?

    1 year ago by Karde

  • ubiq

    Missä on kynä?

    1 year ago by ubiq

  • Karde

    Miksi on vielä takit päällä?? Uutisten jälkeen??

    1 year ago by Karde

  • kuivalainen

    @karde nii just. Toki tekee muutkin sitä, mut ne hämää aloittamalla vastaamalla kysyttyyn. Jutta sen sijaan painelee omia polkujaan ekasta sanasta alkaen.

    1 year ago by kuivalainen

  • veeris

    Jos Jutta vielä kerran aloittaa kiittämällä kaikkia, keskityn vain Jaikun tulospalveluun..

    1 year ago by veeris

  • roxeteer

    Hesarin vaalitulospalvelu on jumissa. Mutta ei kai se haittaa, jos se sit kuitenkin muina päivinä toimii ihan hyvin?

    1 year ago by roxeteer

  • Karde

    Lehtilä teki näin " "

    1 year ago by Karde

  • saukkis

    @nieminensundell: Ai juu niin :). Sotkin, kun ajattelin sitä poliittista muka-satiiria - mikäs se animaatiosarja taas olikaan -, jossa Cronbergia ja vihreitä markeerattiin perunalla.

    1 year ago by saukkis

  • nieminensundell

    @viilee. Ton lisäksi on olemassa yleissääntö :-)

    1 year ago by nieminensundell

  • meppi

    Tiijä sitten onko hyvä asia tuo että persut ovat onnistuneet herättämään nukkuvat.

    1 year ago by meppi

  • pirkka

    @meppi: Eihän nykypoliitikot oikeasti haluaisi äänestysprosentin nousevan radikaalisti, sillä se heittäisi puoluekentän aikalailla erilaiseksi kuin mitä nykyisin on...

    1 year ago by pirkka

  • meppi

    @viilee, omalta osaltani jätin äänestämättä vihreitä espoossa sen vuoksi, että siirtyivät pikaratikan kannattamisesta länsimetron puolelle. Oma syynsä!

    1 year ago by meppi

  • veeris

    @meppi, jos PerSujen vaalivoitto on etupäässä nukkuneiden herättelyä (niinkun nyt näyttää) eikä muilta pois, ne on ansainneet joka ääneen...

    1 year ago by veeris

  • ubiq

    @miek epäilemättä voisi olla kuitenkin hyväksi että puolet heistä olisi velttovirtasia ja neljäsosa mikkoalataloja.

    1 year ago by ubiq

  • kungfiske

    Mut on se kuitenki kiva kun kentällä on ollut hyvä fiilis.

    1 year ago by kungfiske

  • meppi

    @veeris, on se toki noin, aina parempi että useampi äänestää, mutta tokihan nyt pitää miettiä, että onko ainut keino herättää nukkuvat keskittyä esim. "maahanmuuttajakriittisyyteen" vai mikä se halla-ahon keppihevonen nyt sitten onkaan.

    1 year ago by meppi

  • nieminensundell

    @meppi. Mitä ilmeisimmin on.

    1 year ago by nieminensundell

  • skrubu

    Nyt jännittää niin, ettei mun yle päivity ollenkaan.

    1 year ago by skrubu

  • meppi

    @aaaron, kivasti laitoit hipsuja ja kaikkea. Käsitykseni nyt vaan on, että halla-aholla ei muuta vaaliasiaa ole ollut kuin maahanmuuttokriittisyys, kai näissä vaaleissa nyt sentään muitakin asioita on päätettävänä.

    1 year ago by meppi

  • nieminensundell

    @skrubu. Mun Yle kaatua kopsahti näkymättömiin kesken selaamisen.

    1 year ago by nieminensundell

  • juvele

    Espooseen tulee PeSulle 10 prosentin kannatus. Koko maassa kannatus voi nousta yli tuon neljän prosentin, kun Soinin äänistä on vielä kaksi kolmasosaa laskematta.

    1 year ago by juvele

  • meppi

    joo, ylellä sivun lataamisvirhe

    1 year ago by meppi

  • meppi

    "takavuosina oli aggressiivisuutta" hihi

    1 year ago by meppi

  • thin

    Kyllä se palvelin sieltä nousee kun f5:sta vaan painelee ;)

    1 year ago by thin

  • kungfiske

    LOL @ Kuuskosken taustatytöt.

    1 year ago by kungfiske

  • kuivalainen

    Teksti-tv se toimii toimii vaan.

    1 year ago by kuivalainen

  • thin

    Teksti-tv onkin yhteydetön ja vaatisi telkkarin (paitsi se nettiversio, joka onkin taas yhteydellinen).

    1 year ago by thin

  • kungfiske

    voisko "kenttä" sanan kieltää?

    1 year ago by kungfiske

  • Jussi

    @kungfiske: pieni myötähäpeä heidän puolestaan. Toinen soitti kotiin terveiset ja toinen söi livenä pullaa XD

    1 year ago by Jussi

  • tulensrma

    @viilee, Shitter Limited löi itsensä kansan tietoisuuteen hitillään "Helena Pesola on huora". EKV:stä ei tainnut olla biisiä.

    1 year ago by tulensrma

  • kuivalainen

    Teksti-tv:ssä Helsinki on sivu 539, Vantaa sivu 830 ja Espoo sivu 528.

    1 year ago by kuivalainen

  • ippem

    HS/IS Vaalikone alkaa toipumaan...

    1 year ago by ippem

  • Sammee

    Ei kynää, takit päällä... Tarmo Ropponen takaisin!

    1 year ago by Sammee

  • meppi

    joko se ennuste tulee kohta?

    1 year ago by meppi

  • kuivalainen

    @meppi nyt

    1 year ago by kuivalainen

  • TheBlueNile

    Ennuste tuli. Wow! Kokoomus, SDP ja Keskusta.

    1 year ago by TheBlueNile

  • kungfiske

    kenttä mainittu

    1 year ago by kungfiske

  • Karde

    Arh, ennuste.

    1 year ago by Karde

  • nieminensundell

    Mitäs jännää tässä enää on? Oma ehdokas meni läpi, ja ennustekin on nähty.

    1 year ago by nieminensundell

  • meppi

    arvot mainittu, kokoomuksen keinoilla. ei hyvä uutinen tämä ennuste.

    1 year ago by meppi

  • nieminensundell

    Lienee siirryttävä Idols-tuloksiin...

    1 year ago by nieminensundell

  • TheBlueNile

    Toivottavasti pysyy loppuun asti..:)

    1 year ago by TheBlueNile

  • meppi

    urpilainen yllättäin kiittää... kyllä oikeasti olisi syytä huoleen koko "vasemmiston" suhteen. hipsut siksi, että urpilainenhan itsekin on määritellyt demarit keskustaan.

    1 year ago by meppi

  • TheBlueNile

    Ja Urpilaiselta taas sama litania..

    1 year ago by TheBlueNile

  • jounikjuntunen

    Joo Idols tuloksiin. Jonehan oli sitä mieltä että demokratia on syytä lakkauttaa jotta idols voidaan näyttää normaaliin aikaan.

    1 year ago by jounikjuntunen

  • roxeteer

    "Hartiavoimin satakymmenen lasissa." Montako kertaa toi pitää kuulla?

    1 year ago by roxeteer

  • kuivalainen

    Katotaas paljon ennuste elää. Tilanne 54,1 %, ääniosuus-%:Kok 22,5 SDP 21,4 Kesk. 21,0 Vas. 8.9 Vihr. 8,4 PS 5,5.

    1 year ago by kuivalainen

  • roxeteer

    Heh, Hesarilla on uutinen HS:n tulospalvelun "teknisistä ongelmista". Jutun lopussa linkitetään Ylen tulospalveluun.

    1 year ago by roxeteer

  • TheBlueNile

    En yleensä ole keskustan puolella, mutta vois ne vielä SDP:n ohittaa..

    1 year ago by TheBlueNile

  • jounikjuntunen

    Fiksu toimittaja voisi nyt jättää sen Jutan haastattelematta. Tai käydä ainakin kulissien takana tsekkaamassa onko uutta sanottavaa ennen kameran eteen raahaamista.

    1 year ago by jounikjuntunen

  • sampsak

    Markkinointiosaaminen näkyy. Kokoomuksella ja Vihreillä parhaat kampanjat: ei vastaa vaan pelaa positiivisella imagolla. Hatun nosto. Vasemmiston plörinä johtuu juuri päinvastaisesta. Persuomalaiset = soinin vitsit ja valkokaulusfasismi.

    1 year ago by sampsak

  • meppi

    Mistä toi vihreiden voitto tulee, viimeksi kun ylen sivulle pääsi oli menetystä vihreille ainakin helsingissä ja espoossa? eikö vihreät edelleenkään äänestä ennakkoon?

    1 year ago by meppi

  • pirkka

    @meppi: Helsingistä ja Espoosta ei ole vielä tullut kuin ennakkoäänet.

    1 year ago by pirkka

  • veeris

    @meppi, maakunnista, maakunnista, joissa ei ennen ole edes ollut listoja kaikkialla.

    1 year ago by veeris

  • Seitsara

    Apua! Meidän hämäläisessä pikkukunnassa on PeSu:laiset lisänneet äänimääräänsä vuoden 2004 vaaleista +213 ääntä, lisäys +4,8% . Ja ääntenlaskenta on vielä kesken....

    1 year ago by Seitsara

  • meppi

    Zysseä en kestä ollenkaan, ja tuota kokoomuslaista riemua.

    1 year ago by meppi

  • TheBlueNile

    @miek: fuulakampanja?

    1 year ago by TheBlueNile

  • nieminensundell

    @Seitsara. Täällä Helsingissä on tilaa... Tervetuloa vaan.

    1 year ago by nieminensundell

  • thin

    @miek: entäs se kokkareiden työväenpuoluekampanja?

    1 year ago by thin

  • sampsak

    Peukalohanska näytti hieman elimeltä...

    1 year ago by sampsak

  • skrubu

    Tästä on aina hyvä jatkaa.

    1 year ago by skrubu

  • sampsak

    Kuka toi keskustan linssilude on?

    1 year ago by sampsak

  • meppi

    Mikä toi kepulainen nainen joka oli kuuskosken ja kiviniemen takana kuikuilemassa?

    1 year ago by meppi

  • Karde

    Jeah, keskustan taustatyttöjen paluu!

    1 year ago by Karde

  • asmunder

    Aikamoiset linssiludetädit tuolla keskustan vaalivalvojaisissa!! :D

    1 year ago by asmunder

  • asmunder

    @karde, joo, iltapukutäti, lyhyt täti ja puhelintäti. Haukkana paikalla heti kun kameratkin! Seuraavaa kierrosta odotellessa...

    1 year ago by asmunder

  • Jussi

    @viilee: EKV:n aikana niitä jurpoja oli kolme...

    1 year ago by Jussi

  • pirkka

    @viilee: Me ihailimme tädin hyvin antavaa kaula-aukkoa. Ihan unohtui kuunnella Mari Kiviniemen lausuntoja.

    1 year ago by pirkka

  • Karde

    Eiks niillä vois olla semmonen keskustacam koko ajan päällä? Illan parasta viihdettä!

    1 year ago by Karde

  • meppi

    Noi kepulaiset on kyllä vekkuleita. Niillä on niin hyvä henkikin.

    1 year ago by meppi

  • asmunder

    Mitä se Vanhanen selitti? Äänestysprosentti nousi, mutta nuppiluku ei ja äänestäjät samoja ja..?? :D

    1 year ago by asmunder

  • Seitsara

    @nieminensundell: Munkin ehdokas meni läpi.

    1 year ago by Seitsara

  • meppi

    se iltapukutäti oli varmaan sekoittanut nää vaalivalvojaiset linnan juhliin?

    1 year ago by meppi

  • sampsak

    Vaalityön henki, tekemisen meininki, tulevaisuuden usko, positiivinen henki ja pieni kurkkuoksennus

    1 year ago by sampsak

  • meppi

    Voi meidän tulevaisuutta jos se nyt on sitten ihan kokoomuksen hallussa. Missä voi lyödä hanskat tiskiin?

    1 year ago by meppi

  • veeris

    Jännä muuten miten äänestyksen päätyttyä Kataisen puheisiin on tullut jo aika paljon eilistä enemmän näitä "tulevia vakavia taloudellisia haasteita"..

    1 year ago by veeris

  • meppi

    Urpilainen kiittää. Tää ei lopu koskaan.

    1 year ago by meppi

  • Armi

    Kiittääkö toi Urpilainen taas, vai onko tää uusinta?

    1 year ago by Armi

  • roxeteer

    Voi jeesus, vaientakaa nyt jo Urpilainen. Kyllä niitä SDP:n äänestäjiä on jo kiitetty tarpeeksi.

    1 year ago by roxeteer

  • asmunder

    Siis toi Urpilainen on jossain kiitostranssissa nyt...

    1 year ago by asmunder

  • kuivalainen

    Se kiitti taas!!1

    1 year ago by kuivalainen

  • meppi

    @veeris, se tarkoittaa nyt juustohöylää ja muuta tuttua kokoomuslaista julkisen sektorin tehostamista ihan joka kunnassa!

    1 year ago by meppi

  • TheBlueNile

    Ei jummalauta tota Urpilaista!

    1 year ago by TheBlueNile

  • Karde

    Tossa oli jo lupaava 3somen alku, kun SDP ja Kokoomus halasi, mutta ei se sitten kehittynyt oikein.

    1 year ago by Karde

  • skrubu

    Tästä on hyvä [__].

    1 year ago by skrubu

  • vilpponen

    Teimme hyvän kampanjan, tästä on hyvä jatkaa, tosi positiivinen juttu - monta tuntia puhetta ilman mitään sisältöä :)

    1 year ago by vilpponen

  • asmunder

    Veikkaus antaa kertoimen 1,05 sille että Urpilainen kiittää vielä tänä iltana.

    1 year ago by asmunder

  • Sammee

    @miek: lisätään edelliseen vielä ainakin hartiavoimat.

    1 year ago by Sammee

  • veeris

    @meppi, mä pelkään pahoin, että Jyrki tietää maailmantalouden todellisesta tilasta paljon juustohöylää enemmän. Ei vaan saata sanoa, kun talkoohenki voi kärsiä.

    1 year ago by veeris

  • thin

    Jaiku tekee vaaleistakin paremmat.

    1 year ago by thin

  • kuivalainen

    jutta "satakymmenen kiittää" urpilainen.

    1 year ago by kuivalainen

  • Armi

    olipa helpotus: ei vaikutusta valtakunnalliseen politiikkaan

    1 year ago by Armi

  • saukkis

    Luulin oikeesti, että Urpilainen tuli uusintana.

    1 year ago by saukkis

  • Armi

    nyt onnitellaan

    1 year ago by Armi

  • saukkis

    Kiittelyn lisäksi on muistettu toi toisten onnittelu!

    1 year ago by saukkis

  • roxeteer

    Ensiksin haluan kiittää kaikkia tähän threadiin osallistuneita. Vaalien tuloslähetyksen seuraaminen ei ole koskaan ollut näin hauskaa.

    1 year ago by roxeteer

  • skrubu

    Onnittelut ja kiitokset kaikille. Tästä on hyvä nyt mennä sata lasissa tyhjentämään pesukone.

    1 year ago by skrubu

  • meppi

    "Meidän positiivinen kampanja" saa kiitoksia joka suunnalta, paitsi suurimmalta voittajalta persuilta. Voiko siitä päätellä jotain?

    1 year ago by meppi

  • TheBlueNile

    @miek: se oli kutsu sinullekkin osalistumaan. Ihan haluamallasi tavalla jakenen "puolella" tahansa. Se on hyvä arvostella omalta sohvan reunalta. Tämä siis olettaen, että et oole osallistunut kunnallispoliittaan mitenkään. Jos olet, niin sitten tiedätkin, mistä Kokoomus viestitti..:)

    1 year ago by TheBlueNile

  • vilpponen

    @roxeteer: joo, täällä on tehty tosi positiivinen threadi ja ollaan paineltu 100-lasissa.

    1 year ago by vilpponen

  • sampsak

    @meppi älä vielä katse positiivisesti tulevaisuuteen vaikka päätökset tulevat olemaan vaikeita. Päätöstalkoot alkavat...

    1 year ago by sampsak

  • nieminensundell

    Jatkoin tästä jo Idolsiin.

    1 year ago by nieminensundell

  • hponka

    Jännää, kun oppositiopuolue SDP sukeltaa tuolla tavoin. Yleensä se on päinvastoin.

    1 year ago by hponka

  • roxeteer

    @vilpponen: Ainoastaan 100?

    1 year ago by roxeteer

  • dst

    @miek: Wit thoz rulz I be druank.

    1 year ago by dst

  • saukkis

    @skrubu, @vilpponen: Urpilaisella oli sentään 110 lasissa! Ollaanko me heikompia ku Jutta?

    1 year ago by saukkis

  • samikki

    Haluan onnitella @kardea hienon threadin avaamisesta.

    1 year ago by samikki

  • Karde

    Mä en ehkä koskaan voi enää kiittää ketään mistään.

    1 year ago by Karde

  • TheBlueNile

    @meppi ja @veeri: pakko turvautua juustohöylään, kun saavutetuista eduista ei voi ottaa mitään pois. Alkaisiko jo pieni tarveharkinta saada hiukan suosiota? Se on yksi tärkeä tapa saada jäykistyneitä rakenteita elämään ajan vaatimusten mukaisesti.

    1 year ago by TheBlueNile

  • Armi

    Olen kiitollinen kaikille tämän ketjun osallistujille, vaikka itse pääsin vasta loppusuoralla mukaan. Sairasvuoteelta nousin seuraamaan tulosjaikua.

    1 year ago by Armi

  • TheBlueNile

    @Karde:lol! Ja kiitos muillekin. Hauska ja viihdyttävä jaiku!

    1 year ago by TheBlueNile

  • Karde

    Tulispa taas jotain Keskustan vaalitilaisuudesta.

    1 year ago by Karde

  • thin

    Voisko kuitenkin politiikan pitää erossa tästä threadista ...

    1 year ago by thin

  • MariKoo

    Täytyy sanoa, että edellisiin kuntavaaleihin verrattuna Jaiku on selvä voittaja. Eikä tämäkään ketju tainnut edes missään vaiheessa jumittaa teknisten ongelmien vuoksi,

    1 year ago by MariKoo

  • kungfiske

    joo, Jaiku on kentistä parhain. täällä on ollut hyvä henki!

    1 year ago by kungfiske

  • TheBlueNile

    @miek: Kokoomuksen kampanja puhui osallistumisen puolesta. Kunnallispolitiikka on raakaa työtä. Se ei onnistu ilman aidosti asiasta kiinnostuneita ihmisiä. Minulle Kokoomuksen talkoot-kampanja oli yleisesti vertauskuva tästä.

    1 year ago by TheBlueNile

  • meppi

    Tässä vaiheessa hauskaksi menee taas vasta kun päästään kepulaisten bileisiin.

    1 year ago by meppi

  • asmunder

    Haluan kyllä kiittää ennenkaikkea niitä kolmea keskustatätiä, joilla oli sata lasissa aina kun kamera käynnistyi Keskustan vaalivalvojaisissa. Kiitän Yleä, jos ottavat sieltä vielä yhden haastattelupätkän.

    1 year ago by asmunder

  • Armi

    Voi hitsi, mun vanha opiskelija ei päässy Hesassa läpi :(

    1 year ago by Armi

  • pirkka

    @asmunder: Jos Keskusta nyt seuraa blogeja ja nettikeskusteluja ahkerasti, niin tajuavat ottaa nämä keskustatädit seuraavan vaalikampanjan keulakuvakseen. Varsinkin sen, joka tykkää näyttää paljasta pintaa.

    1 year ago by pirkka

  • Karde

    Erityisesti diggasin sitä pitkää vaaleaa tätiä, joka iski koko ajan silmää.

    1 year ago by Karde

  • kungfiske

    nyt oikeesti tehkää joku se youtube-remix jossa on äänilooppina Jutan kiittely ja visuna noi keskustan mukittavat siskokset.

    1 year ago by kungfiske

  • asmunder

    @pirkka, totta muuten, veret seisauttava vaalivoitto luvassa Keskustalle eduskuntavaaleissa, kun nuo keskustan Charlien enkelit ovat pääroolissa!

    1 year ago by asmunder

  • meppi

    @Karde, sitä jolla oli puhelin vai? eiköhän se iltapukuhenkilö, kuten @pirkka huomautti, ole vetovoimaisempi? se kolmas käkkäräpää antaa taustatukea nyökyttelemällä. Korhonen mieti nyt tätä!

    1 year ago by meppi

  • Jussi

    Matti's Angels

    1 year ago by Jussi

  • tulensrma

    taas kiitetään

    1 year ago by tulensrma

  • Karde

    Ai fak, nyt tätä samaa kiitosnauhaa vetää puoluesihteerit. Keskustan tytsyt kuvaan heti!

    1 year ago by Karde

  • Jussi

    @asmunder: sama ajatus! LOL!

    1 year ago by Jussi

  • Karde

    @meppi joo, ilmeisesti se taitava puhelintekniikka vetoaa nördeen.

    1 year ago by Karde

  • ekurvine

    soini söi näiltä ja noilta ja heiltä myös... oliko psuomalaisilla muitakin ehdokkaita?

    1 year ago by ekurvine

  • hponka

    @viilee: Jarmo tarttis tosiaan vähän piristystä.. :S

    1 year ago by hponka

  • Karde

    Aila, Pirjo ja Synnöve kuviin nyt!!!1

    1 year ago by Karde

  • kungfiske

    kenttä on näemmä puhunut

    1 year ago by kungfiske

  • nieminensundell

    @viilee. Vain pultit ohimoista puuttuvat.

    1 year ago by nieminensundell

  • meppi

    Kenttä on taas puhunut! Talous on nopeasti heikentynyt.

    1 year ago by meppi

  • mitvit

    Jarmo Korhosen habituksessa kiteytyy kyllä jotain, en vain oikein tiedä mitä...

    1 year ago by mitvit

  • ekurvine

    viesti on lähetetty ja viesti on myös vastaanotettu

    1 year ago by ekurvine

  • nieminensundell

    @mitvit. Frankenstein.

    1 year ago by nieminensundell

  • sampsak

    Kiitos kiitos ilman teitä en olisi tässäkään ketjussa - Ottaa housut pois...

    1 year ago by sampsak

  • asmunder

    @jussi, joo. :) No nyt on kepulaisten johtotähdille nimikin valmiina.

    1 year ago by asmunder

  • sampsak

    Sähkoistä pzzzz äänestystä...Oliko viruksia?

    1 year ago by sampsak

  • ekurvine

    into sähköiseen äänestämiseen on nousussa! huraa.

    1 year ago by ekurvine

  • meppi

    @ekurvine, kyllä se oikeesti näyttää nimenomaan soini vetäneen ne äänet. esim. espoossa (jossa soini itse ehdolla) hän sai tässä vaiheessa (ok, vasta 32 prossaa laskettu) ylivoimaisesti eniten ääniä, 2900, 1000 enemmän kuin kukaan muu. Seuraava pesulainen 154 ääntä.

    1 year ago by meppi

  • ubiq

    Näemmä sähköinen äänestys vaikuttaa selkeästi puoluevalintaan.

    1 year ago by ubiq

  • ekurvine

    entä tuulisähköinen äänestäminen?

    1 year ago by ekurvine

  • Armi

    kokoomuksen kannattajat osaa äänestää sähköisesti

    1 year ago by Armi

  • Karde

    No ni, sähköäänestys on kokkareiden salajuoni!

    1 year ago by Karde

  • meppi

    no niin, joku masinointi tässä varmaan taustalla onkin. senkin kokkarit.

    1 year ago by meppi

  • skrubu

    Ja näin jatkamme jonnekin muualle. Tästä on hyvä jatkaa kentälle. Vieläkö kentällä sataa (lasissa)?

    1 year ago by skrubu

  • TheBlueNile

    Onko Korhosen asema niin heikko, kun Ylen asiantuntijat antavat olettaa? En usko, että se olisi puhunut noin suoraan, jos se niin luulisi.

    1 year ago by TheBlueNile

  • Seitsara

    Kuulittehan Ylen studiosta: "Korhonen ei ole suinkaan kaikkien rakastama puoluesihteeri". Väkisinkin vetää kaverin hikiseksi.

    1 year ago by Seitsara

  • mitvit

    Tietokoneavusteinen äänestys!

    1 year ago by mitvit

  • Armi

    vähän outoa keskustelua: jos sähköinen äänestys tulee, niin jättääkö joku sitten äänestämättä, kun pelkää, ettei osaa painaa nappia?

    1 year ago by Armi

  • veeris

    @meppi, sillä on varmaan jotakin tekemistä sen kanssa, että soini on suunnilleen ainoa poliitikko, jonka puhettaa maallikko voi ymmärtää. Puhe tuntuu sisältävän viestin. Vaikkei siitä samaa mieltä olisikaan.

    1 year ago by veeris

  • jkniiv

    "olivat alttiita sähköiselle äänestämiselle". Hmm, vai pikemminkin sähköiselle vedätykselle.

    1 year ago by jkniiv

  • ubiq

    @ekurvine jee äänestäisin kernaasti tuulisähköisesti.

    1 year ago by ubiq

  • meppi

    Rohkenisko tässä välissä käydä tekemässä totin, vai joko ne nyt siirtyy kepun kekkereihin?

    1 year ago by meppi

  • ubiq

    Huh huh kokoomuksen mukaan sähköistä äänestämistä pitäisi laajentaa useampiin kuntiin.

    1 year ago by ubiq

  • sampsak

    Hyvä artikkeli sähköisestä äänestämisestä: http://www.talouselama.fi/docview.do?f_id=1420351&s=r

    1 year ago by sampsak

  • ubiq

    Voisiko edistyksellinen Helsingin Punavuori saada äänestää sähköisesti myös eduskuntavaaleissa?

    1 year ago by ubiq

  • Armi

    uusi kommentaattoriporukka parvella, ketähän nyt kiitellään

    1 year ago by Armi

  • Karde

    Ei ei ei Kirsi Piha! Väärät naiset studiossa! Keskustanaiset!

    1 year ago by Karde

  • veeris

    Mut Korhonen on Pihan mielestä hieno mies!

    1 year ago by veeris

  • ekurvine

    Jyrki yms lähti. Kohta päästään KOKkareille.

    1 year ago by ekurvine

  • kungfiske

    Keskustan mukittavat sisarukset on ehkä nerokkain viraalikamppis ikinä.

    1 year ago by kungfiske

  • Seitsara

    Ou jee, Ylen toimittajalta: "Korhosen ihan AITO APEUS"

    1 year ago by Seitsara

  • asmunder

    @Karde, aivan! BB:ssä on kamerat jokapaikassa ja jengi voi ostaa 24/7-katselun, mutta tässä ei nyt saada paria pikkupätkää enempää kuvaa keskustan hehkeästä kolmikosta...

    1 year ago by asmunder

  • ekurvine

    hei tietääkö kukaan voiko sähköisesti äänestää akuankkaa tai kirkkovenettä?

    1 year ago by ekurvine

  • iori

    110lasissa-domainit vielä vapaana ;-) 2kg Urpi on väistämätön...

    1 year ago by iori

  • jkniiv

    Puoluesihteerit kritiikittömästi kokeilun laajentamisen kannalla. Jaa-a, mitähän mahtavat olla mieltä että pitäisikö koko maassa sitten olla yksi sähköinen "uurna", kun se on niin kätevääkin näin toteutettuna.

    1 year ago by jkniiv

  • iori

    Hki 40,5% laskettu: Vihreät 19,6%, DSP 19,5%

    1 year ago by iori

  • meppi

    Hei, Vanhanen lähti Isosta pajasta! Kepun juhliin!

    1 year ago by meppi

  • Armi

    Matti lähtee, kohta @pojat näette varmaan suosikkityttönne

    1 year ago by Armi

  • Karde

    Vanhanen poistuu Pajasta, sillä menee noin 25 min Keskustan puoluetoimistoon. Ajastus päälle.

    1 year ago by Karde

  • iori

    ihanhan tässä sormet sekoaa :-)

    1 year ago by iori

  • kennu

    @ekurvine: laitat vaan oman usbitikun äänikoneeseen ja buuttaat siitä...

    1 year ago by kennu

  • kungfiske

    Lehti reagoinut Urpilaisen kiitosripuliin myös: http://lehti.samizdat.info/2008/10/26/2509/

    1 year ago by kungfiske

  • ekurvine

    ne keskustalaistytsyt oli trikkikuva. siellä ei oo oikeesti naisia ollenkaan.

    1 year ago by ekurvine

  • thin

    Oli miten oli. Ei olisi tullut näinkään pitkälle valvottua, ellei Jaikuilijoilla olisi ollut 110 lasissa. Haluankin ihan ensiksi kiittää kaikkia Jaikuilijoita ja kenttää kovasta työstä ja rehellisestä ja positiivisesta kamppanjoinnista ja muuta sensemmoista... öitä.

    1 year ago by thin

  • meppi

    Missäköhän persujen valvojaiset on?

    1 year ago by meppi

  • skrubu

    Raportti kentältä: kastemadot painoivat 120 lasissa hartiavoimin.

    1 year ago by skrubu

  • saukkis

    @skrubu: Sun pesukoneessa?

    1 year ago by saukkis

  • skrubu

    @saukkis: eiku kentällä. Pesukoneesta siirryttin jo puoli tuntia sitten omien luokse.

    1 year ago by skrubu

  • asmunder

    @skrubu, muistitko kiittää niitä?

    1 year ago by asmunder

  • roxeteer

    @meppi: Näemmä Zetorissa.

    1 year ago by roxeteer

  • skrubu

    @asmunder: mä luulen, että ne kiitti mua, etten tuottanut niille murskatappiota.

    1 year ago by skrubu

  • ekurvine

    @meppi: Google tiesi että perssuomut on Zetorissa

    1 year ago by ekurvine

  • julesnerve

    Tiesitkö tämän vaaleista:

    "Kuntavaaleissa voivat äänestää kaikki Suomen, muiden EU-maiden sekä Islannin ja Norjan kansalaiset, jotka täyttävät viimeistään vaalipäivänä 18 vuotta. Äänioikeuden saamiseksi kyseisen kunnan tulee olla henkilön kotikunta 5.9.2008 eli 51 päivää ennen vaalipäivää.

    Äänioikeutettuja ovat myös muiden kuin edellä mainittujen valtioiden kansalaiset, joilla on ollut Suomessa kotikunta yhtäjaksoisesti vähintään kahden vuoden ajan, ja jotka täyttävät muut edellä luetellut ehdot."

    http://www.yle.fi/vaalit/2008/tietoa_vaaleista.html

    1 year ago by julesnerve

  • nieminensundell

    och samma på svenska: "hela fältet"! sanoi Soini.

    1 year ago by nieminensundell

  • lauho

    ai täälläkö on keskustelu. mä jo ajattelin että eikö jaikussa puhuta.

    1 year ago by lauho

  • meppi

    Kieltämättä toi zetor kuulostaa ihan persulta... kai.

    1 year ago by meppi

  • sampsak

    mistä täällä puhutaan?

    1 year ago by sampsak

  • skrubu

    Ylellä on kuntavaalit, maikkarilla kunnallisvaalit EPG:n mukaan.

    1 year ago by skrubu

  • Karde

    Keskusta!

    1 year ago by Karde

  • kungfiske

    The field has spoken.

    1 year ago by kungfiske

  • meppi

    Kepun juhlat! missä tytöt???

    1 year ago by meppi

  • skrubu

    "Etenemme eteenpäin"

    1 year ago by skrubu

  • roxeteer

    Keskustan toimistolla ny!

    1 year ago by roxeteer

  • Armi

    missä lastentarhassa Matti puhuu? noi verhot on kuin päiväkodissa ennen vanhaan

    1 year ago by Armi

  • asmunder

    Missä enkelit?!?!?

    1 year ago by asmunder

  • Karde

    Enkelit kuvaan!

    1 year ago by Karde

  • pirkka

    Keskustatytöt ruutuun! Pois harmaa Vanhanen!

    1 year ago by pirkka

  • MariKoo

    Onneksi sentään täällä Jaikussa voi olla omiensa parissa.

    1 year ago by MariKoo

  • kungfiske

    Vihreiden nousu neljänneks suurimmaks puolueeksi lämmittää, näin vakavasti puhuen. Samoin se, et kaksi kaveria taitaa mennä stadin valtuustoon.

    1 year ago by kungfiske

  • skrubu

    Tossa keskustan suihkuverhossa on lastentarhafiilis.

    1 year ago by skrubu

  • sampsak

    persut traktorin kyljessä ja Keskarit varmaan teiniklubissa. Ei helv... Miksi vanhanen puhuu lastenhuoneessa? LOL

    1 year ago by sampsak

  • meppi

    miks toi vanhanen on jollakin korokkeella? enkelit ei ylety eikä näy!

    1 year ago by meppi

  • asmunder

    Mä luulen että tätikolmikko tekee kohta sata lasissa jonkun huikean kuviintulon, kerien tms.

    1 year ago by asmunder

  • kungfiske

    Matti puhuu kuin täydellinen vastakohta Mel Gibsonille ennen Braveheartin viimeistä taistelua.

    1 year ago by kungfiske

  • Karde

    Ääääääh!

    1 year ago by Karde

  • lauho

    tapu tapu, tästä eteenpäin :-)

    1 year ago by lauho

  • tulensrma

    puhelintäti bongattu!

    1 year ago by tulensrma

  • meppi

    Se @karden suosikki puhelinnainen oli ekana vanhasta kättelemässä!

    1 year ago by meppi

  • iori

    @Armi: ne on kaskustan kampanjarätejä, ilmeisen tarkoitushakuisesti lastentarhamallia

    1 year ago by iori

  • mitvit

    Vanhasta närästää aivan järkyttävästi. Vatsahapot on niin kurkussa, että vaikuttaa kuin se olisi poltellut takahuoneessa vähän heliumia.

    1 year ago by mitvit

  • sampsak

    mistä täällä puhutaan?

    1 year ago by sampsak

  • meppi

    Mistä tää etelä-savon kuvituskuva on? mikkelistä varmaan? eikö tänkin aikaa voitaisi näyttää taustalla kepun valvojaisia.

    1 year ago by meppi

  • ekurvine

    Huomasitteko muuten, että vaalin häviäjiä olivat Korhonen (sdp), Korhonen (kesk) ja Korhonen (vas)?

    1 year ago by ekurvine

  • ubiq

    Katainen on saapunut rakennukseen.

    1 year ago by ubiq

  • Karde

    Mikä mikä tää on tää Kokoomus-biisi?

    1 year ago by Karde

  • meppi

    ei juma mitä musaa tuolla kokkareiden kemuissa! kamalaa

    1 year ago by meppi

  • nieminensundell

    Ei kande olla Korhonen.

    1 year ago by nieminensundell

  • Seitsara

    Vetääköhän Katainen nyt hanskat ja vasaran käteensä?

    1 year ago by Seitsara

  • julesnerve

    Niil on joku Kokoomusbiisikin siellä oikein.

    1 year ago by julesnerve

  • lauho

    kansa vastaa: kokoomus

    1 year ago by lauho

  • ekurvine

    hyi helvetti!

    1 year ago by ekurvine

  • nieminensundell

    @meppi. Työväenlaulua.

    1 year ago by nieminensundell

  • meppi

    piti nämäkin vielä kuulla... apuva. isokäsi hanskat heiluu ja iskelmä raikaa.

    1 year ago by meppi

  • pirkka

    Mikä mahtava hitti tämä Kokoomus-biisi onkaan! Heti levyt kauppoihin!

    1 year ago by pirkka

  • iori

    Hki 50,7%: Vihr 20,7%, SDP 18,5%

    1 year ago by iori

  • kungfiske

    Kataiselta ehkä coolein ::peukku:: ikinä.

    1 year ago by kungfiske

  • mitvit

    Arja Koriseva vetää kokoomusiskelmää?!?

    1 year ago by mitvit

  • ekurvine

    saiko joku nauhalle?

    1 year ago by ekurvine

  • TheBlueNile

    Hah, kyllä teitä nyt hatuttaa, kun tv näyttää hymyileviä kokkareita!..:)

    1 year ago by TheBlueNile

  • meppi

    @nieminensundell: eivät ihan onnistuneet nyt tuon laulupuolen "päivittämisessä". vai mitä postmodernia ironiaa se niiden kamppis nyt onkaan ollut.

    1 year ago by meppi

  • lauho

    "sinistä tolppaa korkeelle" täähän on hauskaa LOL

    1 year ago by lauho

  • kungfiske

    Nyt alkaa mashup hahmottua: biitti kokoomuksen biisistä, sanat Urpilaiselta ja visut Keskustan enkelit. multiwin.

    1 year ago by kungfiske

  • pirkka

    Siis kuka väitti näitä vaaleja tylsiksi, onhan saldona jo keskustatädit ja kokoomushumppa!

    1 year ago by pirkka

  • skrubu

    @mitvit: loistavaa!

    1 year ago by skrubu

  • veeris

    Nämä on kyllä viihdyttävimmät vaalit ikinä. Siis toistaiseksi.

    1 year ago by veeris

  • Karde

    Toi biisi menee suoraan voimasoittoon Aipodissani.

    1 year ago by Karde

  • skrubu

    Kokoomuksen vaalilaulu on selvästi pirtsakampi kun KD:n

    1 year ago by skrubu

  • tulensrma

    TV-kaista pelastaa, sieltä saa lähdematskun!

    1 year ago by tulensrma

  • jkniiv

    @skrubu: rofl. Mutta ketä madot äänestivät: kepua joka kuohkeuttaa joka madon kotia, vai vihreitä jotka jättää maatuessaankin enemmän kariketta syötäväksi?

    1 year ago by jkniiv

  • Armi

    voi vitsi, meijän Pentti on valtakunnan ääniharavalistallakin

    1 year ago by Armi

  • Karde

    Ilmeisesti on turha enää odottaa pistäytymistä Keskustan bileisiin?

    1 year ago by Karde

  • TheBlueNile

    Kokoomus jo 23,2 %.

    1 year ago by TheBlueNile

  • Armi

    mitä on noi muut?

    1 year ago by Armi

  • ubiq

    @Karde suuntaa Nurmijärvelle. Keskusta ja Kokoomus tasoissa 16 paikkaa kumpikin.

    1 year ago by ubiq

  • TheBlueNile

    Tippuuko Keskusta alle 20%:n!

    1 year ago by TheBlueNile

  • Suviko

    Irkissä samaan aikaan: "Sipoossakin yksi persu. Kuinka todennäköisesti sipoon valtuustossa puhutaan ruotsia ja kuinka todennäköisesti persu ei osaa ruotsia."

    "no sit varmaan on oikeutettu tulkkiin :)"

    "Ja valtion maksamista tulkeista persut on ipisseet ~aina. Hillitöntä!"

    1 year ago by Suviko

  • meppi

    Jos kepu tippuu alle 20% niin ehkä ne vielä käy siellä bileissä?

    1 year ago by meppi

  • meppi

    @suviko hauska huomio

    1 year ago by meppi

  • skrubu

    Helsingissä näyttäisi olevan yksi ehdokas joka ei toistaiseksi ole saanut ollenkaan pisteitä.

    1 year ago by skrubu

  • PanuK

    Kas, Ode näyttää vetävän eniten Helsingissä.

    1 year ago by PanuK

  • meppi

    urpilainen kiittää ihan pian!

    1 year ago by meppi

  • mitvit

    Urpilaisen kiitospuhe maikkarilla

    1 year ago by mitvit

  • TheBlueNile

    Jutta kiittää taas kohta!

    1 year ago by TheBlueNile

  • tulensrma

    "olen odottanut tätä koko illan että pääsen, ystävät, kiittämään!"

    1 year ago by tulensrma

  • Karde

    Eikö demarit nyt saa mitään Keskusenkeleitä vastaav... ai Urpilainen kiittää!

    1 year ago by Karde

  • roxeteer

    Jutta kiittää.

    1 year ago by roxeteer

  • lauho

    kiitti jälleen!!

    1 year ago by lauho

  • skrubu

    Kiitti kaikille!

    1 year ago by skrubu

  • kungfiske

    keskustan kannatus tulee olemaan jotain 19.7% when it's all said and done. stadi tulee painaan niitä niin paljon alas. sääliseksiä enkeleiltä?

    1 year ago by kungfiske

  • mitvit

    sadetta ja myrskyä on pukannut

    1 year ago by mitvit

  • nieminensundell

    Bullshit bingo olisi ollut hyvää vetää tänään.

    1 year ago by nieminensundell

  • kungfiske

    @nieminensundell juomapeli!

    1 year ago by kungfiske

  • meppi

    jutta, oisko jossain vaiheessa kuitenkin aihetta myös myöntää että ei tää nyt ihan putkeen mene?

    1 year ago by meppi

  • kennu

    jutta urpilainen drinking game?

    1 year ago by kennu

  • Karde

    Ennesvanhaan demarit sanoi toverit, mutta nykyään ne on näköjään ystäviä.

    1 year ago by Karde

  • mitvit

    Hienosti feidasivat kesken, kun ei se nyt siitä kehity eikä kasva...

    1 year ago by mitvit

  • lauho

    Unelmia ihmiset!

    1 year ago by lauho

  • nieminensundell

    @kungfiske. Olisi ollut aika vaikea aamu huomenna.

    1 year ago by nieminensundell

  • kungfiske

    luuleekohan Urpilainen olevansa kokkareiden bileissä? eikös unelmateema ollut jo viety?

    1 year ago by kungfiske

  • tulensrma

    ystävät.

    1 year ago by tulensrma

  • TheBlueNile

    Kyllä teille on annettu sitä luottamusta. Alle 22 % tosin.

    1 year ago by TheBlueNile

  • mitvit

    Ai joo, yle näyttää Urpilaisen puheen kokonaan - MTV katkaisi jo aikaa sitten kesken lauseen.

    1 year ago by mitvit

  • Karde

    Toverikin tuli.

    1 year ago by Karde

  • nieminensundell

    toverit.

    1 year ago by nieminensundell

  • tulensrma

    tästä on hyvä jatkaa.

    oho, toverit!

    1 year ago by tulensrma

  • veeris

    Toveritkin käärii hihat, ei vaan kokkareet!

    1 year ago by veeris

  • juvele

    @karde sano se toverit.

    1 year ago by juvele

  • TheBlueNile

    Sano se toverit ainakin kaksi kertaa.

    1 year ago by TheBlueNile

  • kungfiske

    ENKELI!!

    1 year ago by kungfiske

  • Jussi

    Enkeli kuvassa!

    1 year ago by Jussi

  • asmunder

    Jos kerran kunnallisvaaleissa tehdään päätöksiä, jotka "vaikuttavat nimenomaan ihmisten arkeen", niin tehdäänkö sitten eduskunnassa juhlapäiviin vaikuttavia päätöksiä? Vai onko se europarlamentin homma?

    1 year ago by asmunder

  • Karde

    Jeah, enkelit!

    1 year ago by Karde

  • pirkka

    Täti!

    1 year ago by pirkka

  • meppi

    kepun enkeli!

    1 year ago by meppi

  • nieminensundell

    No nyt!

    1 year ago by nieminensundell

  • tulensrma

    jee, keskusta! hikoileva nyökkytäti palstoilla!

    1 year ago by tulensrma

  • asmunder

    Enkeli #1!!!!!!!!!11111111

    1 year ago by asmunder

  • ubiq

    facebookilla on huono vaikutus demareiden ilmaisuun.

    1 year ago by ubiq

  • TheBlueNile

    Mulla on mennyt noi puhelintyöt ihan ohi. Onko jompi kumpi näistä niitä?

    1 year ago by TheBlueNile

  • Karde

    Missä se blondi on?

    1 year ago by Karde

  • kungfiske

    tätä kannatti odottaa.

    1 year ago by kungfiske

  • meppi

    2 puuttuu???

    1 year ago by meppi

  • jkniiv

    @julesnerve: Toi oli kyllä uutta että Euroopan talousalueen kansalaiset pääsee nuin vain kuntavaaleissa äänestämään ilman parin vuoden paikkakunnalla asumista. Edistyksellistä, ehkäpä.

    1 year ago by jkniiv

  • skrubu

    Eiks toi toinen saa sanoa mitään?

    1 year ago by skrubu

  • Armi

    mitähän se sanois, jos toi toimittaja löis mikin eteen ja kysyis jotain?

    1 year ago by Armi

  • Seitsara

    Hei, nyt on kepulienkeli ruudussa. Toi tätskyhän on ilmetty bändäri.

    1 year ago by Seitsara

  • ubiq

    @asmunder :) Mutta eikös juuri eduskunnassa päätetä kauppojen aukioloista eikä kunnissa?

    1 year ago by ubiq

  • Karde

    Nyöknyöknyök!

    1 year ago by Karde

  • lauho

    nämäkö on enkeleitä?!? ei mene hyvin...

    1 year ago by lauho

  • jsaarikko

    Kuka toi keskustatäti on?

    1 year ago by jsaarikko

  • mitvit

    Toi nyökky eläytyy hienosti: aina kun tulee vastauksen vuoro, se näyttää siltä, että täältä pesis, mut vittu kun toi lehtomäki aina pöllii mikin...

    1 year ago by mitvit

  • pirkka

    Se hämää kaikkia. Kun se vilauttelee kuvassa, niin kukaan ei kiinnitä huomiota kepubroilereiden lausuntoihin.

    1 year ago by pirkka

  • roxeteer

    Ei se tosiaankaan tehnyt mitään muuta kuin nyökytteli...

    1 year ago by roxeteer

  • Karde

    Nyt niitä kahta kyllä harmittaa. Ja minuakin.

    1 year ago by Karde

  • Jussi

    Nyökky-Enkeli mestoilla -> http://flickr.com/photos/jussi/2975128881/

    1 year ago by Jussi

  • asmunder

    Ykkösenkeli hoiti hommansa, mutta ei se oikein tuntunut samalta, kun se lyhyt täti ja puhelintäti puuttui. Nyt jotenkin tuli kauhean tyhjä olo. Eihän tässä osaa enää mennä sata lasissa eikä oikein huvita kiittääkään ketään.

    1 year ago by asmunder

  • skrubu

    Tää on monikanavaparhautta. Kiitos kentälle.

    1 year ago by skrubu

  • samikki

    toverit! tämä on hieno thread

    1 year ago by samikki

  • meppi

    Kepun enkelit pelasti illan!

    1 year ago by meppi

  • nieminensundell

    Mä menen nyt kiittämään tyynyä satakymppi lasissa ja katselen unelmia huomiseen. Ciao!

    1 year ago by nieminensundell

  • roxeteer

    @asmunder: Teet vaan hartiavoimin töitä, niin saat kentän tuen ja pääset siitä yli.

    1 year ago by roxeteer

  • asmunder

    @Jussi, kiitos. "Add to faves" -painikkeelle tuli käyttöä!

    1 year ago by asmunder

  • dst

    Mä laitan kohta housut jalkaan.

    1 year ago by dst

  • mitvit

    EKV uppoaa...

    1 year ago by mitvit

  • kungfiske

    Pikagallup: Keskustan enkelit, Charlien enkelit vai Neogenesis Evangelionin enkelit?

    1 year ago by kungfiske

  • Nissse

    faneille tiedoksi, antavassa mekossa oleva enkeli on kesk ehdokas ella lazareva, psykoterapeutti itäkeskuksesta :)

    1 year ago by Nissse

  • meppi

    Keskustan enkelit, no contest! Toivottavasti jollain on tallessa se pätkä, missä lyhyt käkkäräpää yhtäkkiä ilmestyy kuviin taustalta

    1 year ago by meppi

  • samikki

    tvkaistasta varmaan löytyy enkelimatskua

    1 year ago by samikki

  • Seitsara

    @nieminensundell: Otehan oli sitten hartiavoimin. Öitä!

    1 year ago by Seitsara

  • meppi

    Jäi sitten toi Ellan vaalikiri vähän turhan myöhäseen...

    1 year ago by meppi

  • asmunder

    @roxeteer, KIITOS! Nyt vaan käärin hihat ja ryhdyn hommiin.

    1 year ago by asmunder

  • pirkka

    @Jussi: Kiitos kuvasta! :-D

    1 year ago by pirkka

  • sampsak

    hetkinen-valittiinko kruunberia eduskuntaan? Muistelen ettei mennyt läpi mutta puolue valitsi ministeriksi... Miten se tehdään?

    1 year ago by sampsak

  • pirkka

    Keskustan enkeli on psykoanalyytikko! Minä en kestä tätä enää! :-D

    1 year ago by pirkka

  • Karde

    @kungfiske: kyllä keskusenkelit rullaa.

    1 year ago by Karde

  • roxeteer

    @sampsak Ei ministerin tarvitse olla kansanedustaja. Eli juu, noin se meni.

    1 year ago by roxeteer

  • skrubu

    FST:n ohjelmassa ei harrasteta kravatteja, eikä juuri pikkutakkejakaan.

    1 year ago by skrubu

  • kungfiske

    @sampsak joo muistat oikein. nostettiin ministeriksi vaikka ei eduskunnassa istukaan.

    1 year ago by kungfiske

  • mitvit

    Mutta Ellan sivuilta saa 4080 x 5440 taustakuvan työpöydälle - pysyy sitten mielessä ensi vaaleihin saakka.

    1 year ago by mitvit

  • veeris

    Mä en jaksa enää, mutta kiitän kaikkia satakymmenen lasissa. Tämä oli kovin hauskaa.

    1 year ago by veeris

  • Karde

    Mutta kekä ne kaksi muuta on? Puhelinenkeli ja lyhyt enkeli?

    1 year ago by Karde

  • sampsak

    hetkinen-valittiinko kruunberia eduskuntaan? Muistelen ettei mennyt läpi mutta puolue valitsi ministeriksi... Miten se tehdään?

    1 year ago by sampsak

  • erkka

    Millaiset tyypit saa vain 1 äänen?

    1 year ago by erkka

  • lauho

    psykoanayytikon kuuluukin vain kuunnella ja nyökytellä.

    1 year ago by lauho

  • asmunder

    @Karde, puhelinenkeli ja lyhyt enkeli. Juuri niin.

    1 year ago by asmunder

  • meppi

    missä kokoomuksen biisi? kunnon työväki laulaisi sitä yhdessä!

    1 year ago by meppi

  • asmunder

    Kuka huolehtii tän threadin lähettämisestä Sami Borgille?

    1 year ago by asmunder

  • skrubu

    @meppi: täällä

    1 year ago by skrubu

  • map

    Onko Ella paperinukke? Tismalleen sama ilme noissa fanikuvissa, kledjut vaan vaihtuu...

    1 year ago by map

  • ubiq

    @erkka ehdokkaat jotka jäävät sateen vuoksi kotiin mutta siippa lähtee.

    1 year ago by ubiq

  • Nissse

    Puhelinenkeli on paula sihto ilmajoelta. Kansanedustaja.

    1 year ago by Nissse

  • meppi

    @skrubu, mä tarkoitin että miksei se soinut ja raikanut tuolla niitten bileissä.

    1 year ago by meppi

  • pirkka

    Ella Lazareva on varajäsen, sijaluvulla 130. Helsingissä.

    1 year ago by pirkka

  • ubiq

    @asmunder ei se noin mene nettiaikana. Pitää perustaa fb-ryhmä joka fanittaa adressit.com -adressia, jossa kerätään nimiä tämän threadin lähettämiseksi Sami Borgille.

    1 year ago by ubiq

  • Karde

    Pohjois-Savo... Mä luulen, että täytyy feidata.

    Mutta feidaan satakymmenen lasissa, ystäviä kiittäen loistavasta kampanjasta. Meillä oli parhaat keskustelijat ja viesti on mennyt perille.

    1 year ago by Karde

  • Seitsara

    Huh, mitkä bileet tulossa Sarkomaan lapsille. Opetusministeri lupasi lapsilleen aamulla pullaa ja mehua. :-)

    1 year ago by Seitsara

  • sampsak

    niid moor bier tu koup

    1 year ago by sampsak

  • ubiq

    Ja 500 messua rikki threadissa. Taitaa olla Jaikun toiseksi pisin \o/

    1 year ago by ubiq

  • meppi

    siis loistavaa tutkivaa jaikudzurnalismia, jo 2/3 enkeleistä tunnistettu ja nimetty! ja se kokkareiden rallikin löytyi ihan lennossa. on tää jumankeka hienoa! olen ylpeä teistä toverit!

    1 year ago by meppi

  • skrubu

    @meppi: jasså ai silleen? Kyllähän ne sen kerran soitti, ehkä ei ole varaa useampaan toistoon (Teosto).

    1 year ago by skrubu

  • Karde

    @Nissse ei voi olla... mutta kyllä se vaan on.

    1 year ago by Karde

  • asmunder

    @ubiq, ai joo, se ei ollutkaan niin yksinkertaista, totta. @Nissse, loistavaa taustatyötä. Nyt vaan toivoisin, että lyhyen enkelin henkilöllisyys jäisi mysteeriksi, se olisi kolmikon kokonaisbrändin kannalta ehkä parasta?

    1 year ago by asmunder

  • kennu

    it ain't over 'til the fat lady sings.

    1 year ago by kennu

  • pirkka

    @meppi: Niinpä! Kaipaan vielä kyllä kolmannenkin nimeä. Onko jollain fotoa, niin voisi lähteä kahlaamaan kuvia läpi...

    1 year ago by pirkka

  • kungfiske

    kiitos kaikille, ystävät! tahdon kiittää teitä kaikkia ja menen nyt 110 lasissa hartiavoimin nukkumaan! nyök nyök!

    1 year ago by kungfiske

  • lauho

    @ubiq jos jossain on jotain johon voi sähköisen nimmarin laittaa niin kerro

    1 year ago by lauho

  • samikki

    vain 500 messua? pyh, pikkuthreadi

    1 year ago by samikki

  • asmunder

    Minäkin taidan kohta mennä lasit silmissä ja hanskat kädessä nukkumaan, kansan syvät rivit ovat kiittäneet 110 kertaa hartioilla. Olkoot enkelit kanssanne! Ystävät. Toverit. Hyvää yötä!

    1 year ago by asmunder

  • lauho

    532 ei ole huono

    1 year ago by lauho

  • tulensrma

    yöpuulle täälläkin, ystävät.

    1 year ago by tulensrma

  • Nissse

    Jätän kolmannen enkelin henkilöllisyyden selvittämättä, jotta @Asmunderin brändistrategia puree. öitä.

    1 year ago by Nissse

  • ubiq

    Kolmannen enkelin voi jättää Murolle. Muro ratkaisee aina.

    1 year ago by ubiq

  • mitvit

    Joo, enää on 20% lasissa, joten nappaan sen huikalla ja hakkaan säkkiin minäkin.

    1 year ago by mitvit

  • sampsak

    toimittaja on se sama joka keskeytti 80-luvulla sunnuntaiaamun lastenohjelmat kukkokiekuulla. Tyhmä ;)

    1 year ago by sampsak

  • Seitsara

    Kivaa oli kanssanne...Haluan kiittää teitä kaikkia hartiavoimin ja toivottaa hyvää yötä!

    1 year ago by Seitsara

  • kennu

    onko nyt vai se ajanhetki, kun oikeat nörtit siirtyy täältä web2.0:sta ircin puolelle.

    1 year ago by kennu

  • ubiq

    @kennu näillä rajoilla. Klo 23 on Jaikun feidausaika, joskus joku orpo piru elämöi puolenyön jälkeenkin :)

    1 year ago by ubiq

  • TheBlueNile

    Hyvää yötä. 110, KIITOKSET!! Ja loppuun tietenkin Kataisen peukalo.

    1 year ago by TheBlueNile

  • Armi

    no hyvää yötä sitten vaan ja hyvät jatkot sinne irkkiin... täällä orpo piru jatkaa vielä hetken hartiavoimin. Täytyy odottaa, että nuhalääke vaikuttaa, ennen kuin voi mennä petiin.

    1 year ago by Armi

  • skrubu

    Nyök!

    1 year ago by skrubu

  • meppi

    Joo, yksi orpo piru täälläkin. katotaan jos vielä jotain kivaa tlekusta näkyisi.

    1 year ago by meppi

  • kennu

    alkaa puhe vähän sammaltaa tuolla PS:n vaalibileissä.

    1 year ago by kennu

  • meppi

    Kike elomaa! Missä pousaus?

    Ai pesuilla on muutakin kuin mamu-asiaa?

    1 year ago by meppi

  • Armi

    ja ne luulee, että nyt ne otetaan vakavasti; kyllä täytyy saada rutkasti enemmän prosentteja, ennen kuin se tapahtuu

    1 year ago by Armi

  • Armi

    ei voi mitään, toi Jaana Pelkonen ON sujuva esiintyjä

    1 year ago by Armi

  • map

    Manse paketissa, hyvää yötä!

    1 year ago by map

  • kennu

    @Armi: ja valtiotieteiden maisteri1

    1 year ago by kennu

  • kuivalainen

    Onpa vasemmistolla ankeeta.

    1 year ago by kuivalainen

  • Armi

    @kennu Pitäähän sitä oppiarvo mainita, kun kerran gradu on vihdoin valmis.

    1 year ago by Armi

  • saukkis

    Satuin muuten vilkaisemaan tänään tyttäreni luona lehteä nimeltä Dietski Mira. Ella Lazareva poseerasi noin 30-sivuisen lehden ainakin 25 sivulla. Lienee siis ammattimainen linssilude.

    1 year ago by saukkis

  • Armi

    @kuivalainen Mutta haitari soi...

    1 year ago by Armi

  • sampsak

    Sähköäänestys-Fuck Effin sivuilla http://www.effi.org/sahkoaanestys-faq.html

    1 year ago by sampsak

  • kuivalainen

    Ensinnäkin haluaisin kiittää teitä tästä hienosta tredistä! Harmi vain että e61 hyytyi tossa 400 kommentin paikkeilla, klienttikin lägäsi niin pahasti, ettei sillä voinut seurata.

    1 year ago by kuivalainen

  • kuivalainen

    @armi joo se lisäsi kyllä sitä ankeutta.

    1 year ago by kuivalainen

  • Armi

    Vielä vartti, niin homma on pulkassa. Kyllä tässä sen verran vielä kestää.

    1 year ago by Armi

  • kennu

    siirrrymme rreaalilaskentaan. tulosnauha ruutuun.

    1 year ago by kennu

  • meppi

    Siis haitari nyt ei ainankaan voi ankeutta tuoda saati lisätä! Tuo vasemmiston kriisi ja äänikato on kyllä oikeesti merkittävä asia, ja siitä oikeutetusti he voivat olla ankeina.

    1 year ago by meppi

  • saukkis

    Minä kiitän ja siirryn vähintään 110 lasissa kohti bunkkaa. Tästä on hyvä jatkaa. Toverit(?).

    1 year ago by saukkis

  • meppi

    @Armi, joo loppuun asti vedetään!

    1 year ago by meppi

  • Armi

    Mun vanha opiskelija Zahra Abdulla pääsikin läpi! Oli vielä melkoinen ääniharava.

    1 year ago by Armi

  • Armi

    Espoo on Timo Soinin kaupunki!

    1 year ago by Armi

  • ubiq

    Ja lopuksi tuloskimaran tärkein uutinen. HS Politiikka: BB-ehdokkaat eivät pärjänneet, Jani Wickholm läpi Töysässä http://tinyurl.com/5zao2z

    1 year ago by ubiq

  • kennu

    markku sistonen näyttää ihan robocopilta.

    1 year ago by kennu

  • kuivalainen

    Jutan kiitos (02:07) - http://areena.yle.fi/toista?id=1610374

    1 year ago by kuivalainen

  • kennu

    ja rakel liekki on vanhentunut ihan kamalasti.

    1 year ago by kennu

  • kuivalainen

    "No kyllä minä olen puheenjohtajaja... satakymmenen lasissa kampanjoinut" (02:44) - http://areena.yle.fi/toista?id=1610374

    1 year ago by kuivalainen

  • Armi

    Eivät näyttäneet maajussienkaan morsiamet päästä. Pitää olla Idols, että on mahiksia. Tai valtiotieteiden maisteri.

    1 year ago by Armi

  • kuivalainen

    "No aivan aluksi haluan kiittää..." (00:10) - http://areena.yle.fi/toista?id=1610181

    1 year ago by kuivalainen

  • kuivalainen

    Kolmas kiitos toden sanoo (00:42) - http://areena.yle.fi/toista?id=1610209

    1 year ago by kuivalainen

  • annerongas

    @sampsak suomalaisjaikulainen ääntäminen on tosi njautaa! FAQ=fuck

    1 year ago by annerongas

  • Armi

    @kuivalainen Neljäs (?) kerta oli sitten vielä Paasitornissa.

    1 year ago by Armi

  • meppi

    "lehtomäki ehkä selvin seuraajaehdokas vanhaselle" ;-)

    1 year ago by meppi

  • Suviko

    http://tilu.homelinux.net/~mane/Kuinkaksimarjaasoinivschesirecat.jpg

    1 year ago by Suviko

  • kennu

    saiskohan noihin YLEn videoihin Deep Linkingin?

    1 year ago by kennu

  • Armi

    Multa puuttuu jotkin liitännäiset enkä pysty kattomaan noita, mutta onneksi näin kiitokset livenä.

    1 year ago by Armi

  • meppi

    Kukakohan tuolla taustalla oikein kuiskailee ja mitä?

    1 year ago by meppi

  • Armi

    no niin, loppu hyvin, kaikki hyvin?

    1 year ago by Armi

  • kuivalainen

    Yle ei ihan uskaltanut ennustaa keskustan tiputusta ja kokkareiden nousua. Tässä ennusteen alun ja lopullisen eroja:

    Tilanne 54,1 %, ääniosuus-%:Kok 22,5 SDP 21,4 Kesk. 21,0 Vas. 8.9 Vihr. 8,4 PS 5,5

    Tilanne 99,9 %, ääniosuus-%: Kok 23,4 SDP 21,2 Kesk 20,1 Vihr. 8,9 Vas. 8,8 PS 5,4

    1 year ago by kuivalainen

  • meppi

    Vielä kun saisi ne Hesan lopulliset äänet, siellä on vika paikka kai aika kiikun kaakun vielä.

    1 year ago by meppi

  • annerongas

    Huikeaa, että sateesta ja myrskystä huolimatta, puolueuskollisia löytyi. Ehkä jo seuraavissa vaaleissa meteorologian laitos pääsee kilpailuttamaan vaalikioskit.

    @Armi mullakin on Mac, vaan hyvin avaa... yritän listata mahdolliset asennettavat, onhan sulla tietty VLC?

    Mac on silleen söpösti hani, ettei aina honaa, kuka palvelusväestä aktivoituu. Nimimerkillä yksi nuori Windows-Dell fataali-vainaa. F8 ei auttanut mitään. Aloitetaan leikit ihan vaan alusta.

    1 year ago by annerongas

  • kuivalainen

    @meppi katos vaan, Chydenius ja Kuuskoski olivat vielä menossa läpi, kun viimeksi katsoin.

    1 year ago by kuivalainen

  • ubiq

    @meppi varmaan sinua yritetään manipuloida ennakkoon seuraavia sähköisiä vaaleja ajatellen ;)

    1 year ago by ubiq

  • Armi

    Kiitos kaikille ja hyvää yötä. @annerongas Jos ehtisin joskus teille vähän downloadaamaan... Huomenna meen lääkäriin, olen nimittäin lähes äänetön nuhanenä.

    1 year ago by Armi

  • sampsak

    Nää nukkuvien jatkot on melko karaoket ;)

    1 year ago by sampsak

  • kuivalainen

    Stadikin on valmis. Ylikahri tippui viimeiseksi, mutta pääsi sisään; Saukkonen hyppäsi valtuustoon, vaikka oli vielä 99,3 prosentin jälkeen vielä ulkona; Chydenius ja Kuuskoski jäivät ulkopuolelle.

    1 year ago by kuivalainen

  • ubiq

    @sampsak mielenkiintoinen skenaario: nuquvien jatkot netissä kun äänestäneet nuquvat.

    1 year ago by ubiq

  • ubiq

    @kuivalainen onko mahdollista että Hgin kansa heitti EKVV:n yli laidan? Näemmä jotain älyä sinne jäi lähtöni jälkeenkin.

    1 year ago by ubiq

  • kuivalainen

    Mä meen nukkuu.

    1 year ago by kuivalainen

  • kuivalainen

    @ubiq =)

    1 year ago by kuivalainen

  • annerongas

    zzzzzzzzzzzz kuokkimaan nukkuvien jatkoille, DJ Q-ukko aloittaa...

    1 year ago by annerongas

  • sampsak

    @ubiq "aja hiljaa isi nyt vaan" loppui just. Nyt käsketään seuraavaa laulaa joskus selvinpäin. vaaleja ei olla mainittu yli 50 porukassa jolla on mikki kertaakaan. "joskus tekis joskus taas ei" :D viilaten eteenpäin..kohti talkoon päätöksiä...:(

    1 year ago by sampsak

  • sampsak

    "me halutaan olla..."

    1 year ago by sampsak

  • saukkis

    Persut eivät vallinneen linjan lisäksi ole olleet tyytyväisiä aiemmin hallinneiden demareidenkaan linjaan eli kaapin paikka näytettiin vanhalle vallalle.

    1 year ago by saukkis

  • tulensrma

    Kappas, Ylikahri meni tosiaan aika hilkulla läpi. Kiva huomata että kerrankin yksittäiset äänet vaikuttivat ja tuli hyvä olo siitä että itse äänesti.

    Tumppi Varonen näyttää menneen Helsingissä läpi, 110 lasissa.

    1 year ago by tulensrma

  • kungfiske

    persujen nousulle laitetaan Suomessa vähän liikaa painoarvoa. kyseessä on meinaa yleiseurooppalainen trendi, missä sosiaalidemokraatit vuotaa ääniä maahanmuuttaja- ja EU-kriittisille puolueille. keskiluokkaistuneet ja vanhentuneet duunarit ei tykkää haluu turvata duuninsa maahanmuuttajilta ja globalisaatiolta mielummin kuin olla enää lyhdynkantajana.

    1 year ago by kungfiske

  • dst

    @kungfiske: Sen varauksen esittäisin, että PerSut ei välttämättä ihan 1:1 istu tuohon eurooppalaisten oikean laidan puolueiden trendiin, tai näin ainakin muutama tutkija on sanonut. Tietty samoja piirteitä on paljon, mutta ainakin julkisesti puolue on ollut hillitympi kuin mannerveljensä ja -siskonsa.

    1 year ago by dst

  • mandrl

    Vaalit jäivät valvomatta, mutta tämä ketju on parhautta. Kiitän kaikkia!

    1 year ago by mandrl

  • kungfiske

    Juu ei tietty, totta kai tossa painaa myös Soinin persoona ja Keskustan kannatuksen notkahdus erityisesti Lapissa Kemijärvikeissin takia. Toinen on tietty se, että PS:t sai eduskuntavaalien jälkeen aika paljon nostetta (ja rahaa), eli puolue kykeni "realisoimaan" nukkuvan kannatuksensa, varsinkin Lapissa.

    1 year ago by kungfiske

  • ekurvine

    Luinpa huvikseni Persujen ohjelman ja hienoa siinä on että kaikille luvataan lisää, nuorille, vanhoille ja siltä väliltä. ainoastaan kerjäläisiltä otetaan jotain pois. Jään mielenkiinnolla odottamaan miten tämä toteutetaan.

    1 year ago by ekurvine

  • sampsak

    @ekurvine mielenkiintoista on myös nähdä kuinka kauan median ja PS:n kosiskeluaika kestää ja minkälaista jälkeä Hallan-aho saa tehtyä.

    1 year ago by sampsak

  • iori

    Statistiikasta kiinnostuneet: jaoin Ylen tulospalvelun Helsingin puolueiden äänien äänestyspaikkakohtaiset tulokset Google Docsin kautta: http://spreadsheets.google.com/ccc?key=pOLSWLF_GXAwZVwAANltJVw Muokatakseen pitää olla kirjautunut sisään, katselu pitäisi onnata keneltä tahansa.

    Eikun käppyröitä piirtämään.

    ps. homma hoituu esim. selaimelta copy-paste open officen calc (tai excel kait?) ja sit vaan upload.

    1 year ago by iori

  • dst

    @aaaron: Ei muuta kuin tammikuussa kokoukseen.

    1 year ago by dst

  • dst

    Mennään ja jaikutaan eka kokous.

    1 year ago by dst

  • TheBlueNile

    @dst ja @aaaron: olisihan se hienoa, että näistä vaaleista ja kunnallispoliitkasta puhuttaisiin joskus muulloinkin kun se pari päivää neljän vuoden välein. Mä tulen kans mukaan kokoukseen!

    1 year ago by TheBlueNile

  • kungfiske

    www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Professori+Martikainen+Oikeistopopulismi+teki+l%C3%A4pimurron+Suomeen/1135240578885

    Perussuomalaisten huikea vaalivoitto kuntavaaleissa merkitsee emeritusprofessori Tuomo Martikaisen mielestä oikeistopopulismin jonkinasteista läpimurtoa myös Suomeen. Maailmalla oikeistopopulistiset liikkeet ovat olleet "iso juttu" jo pitkään.

    Perussuomalaisten nousun takaa Martikainen erottaa ennen kaikkea ulkomaalais- ja maahanmuuttokysymyksen, joka on ollut keskeinen tekijä oikeistopopulismin nousussa myös Norjassa ja Tanskassa.

    Maahanmuuttopolitiikkaa on Martikaisen mielestä hyssytelty. Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soinikin on puhunut asiasta varovasti, mutta ongelma muhii pinnan alla. Maahanmuuttoon liittyy ihmisten mielissä paljon muita ratkaisemattomia ongelmia, esimerkiksi katujen turvattomuus, rikollisuus ja huoli työpaikoista, ja ne ovat lisätekijöitä perussuomalaisten kannatuksen kasvussa.

    "Ihmiset ovat tyytymättömiä siihen, että oikeita isoja ongelmia on ratkaisematta", politiikan tutkimuksen konkari selittää perussuomalaisten nousua. Tästä näkökulmasta kuntavaaleja voi pitää myös protestivaaleina.

    Martikaisen arvion mukaan perussuomalaiset ovat verottaneet Sdp:n kannatusta erityisesti perinteisillä teollisuuspaikkakunnilla muun muassa työllisyyskysymyksen takia ja keskustaa maaseudulla protestiksi EU-asioiden hoidolle. Maahanmuuttopolitiikka hiertää ihmisiä erityisesti kaupungeissa, ja kaupunkipopulismista voi tulla Suomessa vielä "kova sana".

    "Uudet liikkeet eivät nouse maaseudulta", Martikainen selittää.

    Professori muistuttaa, että oikeistopopulistiset liikkeet kehittävät voimansa yleensä paikallistasolla, jossa ulkomaalaisten läsnäolo tuntuu konkreettisesti. Vuoden 2011 eduskuntavaaleihin mennessä Soinin vetämä liike saattaa kasvaa merkittäväksi myös valtakunnallisella tasolla, Martikainen arvioi.

    "Entiselleen tästä ei palata. Paha uni on nyt täällä. Näin suuri kannatus on pakko noteerata", Martikainen sanoo.

    Hänen mielestään Matti Vanhasen (kesk) hallitus tekisi viisaasti, jos se ottaisi Soinin ja perussuomalaisten esittämiä näkökohtia huomioon. Maahanmuuttoon liittyvät ongelmat eivät poistu hyssyttelemällä.

    Tanskassa oikeistopopulistit ovat jo päässeet asemaan, jossa hallitus joutuu tekemään vastapalveluksia. Siellä on muun muassa maahanmuuttopolitiikkaa kiristetty.

    1 year ago by kungfiske

  • visualradio

    Kirjoitin aiheesta Vaalit Menivät Hyvin. Tätä menoa kaksi häviäjää tipahtaa pienpuolueiksi ja nousevia ovat "soinivaaralaiset" ja "soinit". Jakkupukudemarit joutuvat muuttamaan nimeään ja sama pätee vasemmistoliittoon, koska kommunismin pelko on meilläkin kansan syvissä riveissä ja tiedostamattomalla tasolla. Suurin puolue kaikilla mittareilla on tietenkin "sohvaperunat", joiden kansalaisaktivismin perustana on EVVK.

    1 year ago by visualradio

  • mandrl

    "Paha uni" on kyllä aika jännästi sanottu. Toivottavasti vaalihikinen Soini ei tuu mun uniin.

    1 year ago by mandrl

  • visualradio

    @viilee, sinulla on monta hyvää pointtia. "Lintukoto" on harhaa, emme elä runebergiläisessä idyllissä, isänmaallisuudesta on hyötyä, jos se motivoi uusien selviytymismallien rakentamiseen. Brändiryhmät ovat täällä itse määritelleet, mitä kuvittelevat suomalaisuudeksi. Rajojemme ulkopuolelle, ei edes Ruotsissa, saati sitten Euroopassa tai muualla näistä sankarimyyteistä tiedetä sen enempää kuin me hindujen pyhistä miehistä. Suomen pitää oppia elämään reaaliajassa. Mannerheim ja Kekkonen eivät tule meitä pelastamaan. Nykyporukan on rakennettava omat Aaltomonumenttinsa (toivottavasti tämäkin traditio katkeaa). Meillä on paljon töitä, jos emme sorru myyttiseen unelmointiin. Finanssi- ja reaalitalouden kriisi nostanee pintaan jotain muuta kuin "talvisodan henkeä". Nyt on osaamisella näytön paikka. Onko sitä? Saadaanko hyötykäyttöön?

    1 year ago by visualradio

  • vilya

    Pakko laittaa tähän http://www.youtube.com/watch?v=iBY2bbggxyE

    1 year ago by vilya

  • thin

    Aivan aluksi haluan kiittää sinua @vilya, joka hartiavoimin toit tämän videon tietoisuuteemme yhdessä ja erikseen.

    1 year ago by thin

  • ekurvine

    ..ja joko luitte uutisen, että parisataa sähköääntä hukkui? Laskin pikaisesti, että tämä oli 1.9% annetuista sähköäänistä. Tietääkö kukaan kuinka suuri osa paperiäänistä on hylsyjä?

    1 year ago by ekurvine

  • ekurvine

    wikipedian mukaan 2004 hylättiin 15130/2403260 eli 6.3%.. eli eikös tämä ole edistystä ;)

    1 year ago by ekurvine

  • ekurvine

    @viilee: eikö ne äänet tulekaan pään sisältä?

    1 year ago by ekurvine

  • Karde

    Hyväksytyt ja hylätyt äänet kunnallisvaaleissa 1921-2004.

    Tuon mukaan 2004 hylättiin 0,6% annetuista äänistä.

    1 year ago by Karde

  • ekurvine

    @viilee. helvettiin joutuneilla ei ole äänioikeutta? siis jos ääniä tulee vain taivaalta :P

    1 year ago by ekurvine

  • ekurvine

    totta @Karde, mulla oli pilkkuvirhe laskimessa :) eli ei tämä ollutkaan edistystä..

    1 year ago by ekurvine

  • Suviko

    Verkkouutisten pääkirjoitus 28.10.: "Sähköinen äänestys sai jo ennakkoäänestyksen kestäessä myönteisen vastaanoton. Tekniikka toimi moitteetta ja äänestäjät kehuivat äänestystavan nopeutta." -- "Kokeilun toteutuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota paitsi äänestyksen helppouteen myös toiminnan luotettavuuteen." -- "Terve epäily ja tosiasioihin pohjaava kriittisyys ovat ylösrakennukseksi. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että Effin pelot ovat ainakin osin ylimitoitettuja. Kokeilun tulokset toimivat toivottavasti myönteisenä askeleena sille, että sähköinen äänestys voisi olla todellisuutta mahdollisimman pian kaikissa vaaleissa."

    1 year ago by Suviko

  • Suviko

    Se on ominaisuus, ei bugi, sanoo OM: "Sähköisessä äänestysjärjestelmässä on haluttu säilyttää äänestäjän mahdollisuus keskeyttää äänestys esimerkiksi lippuäänestyksen käyttöön siirtymiseksi. Sen paremmin järjestelmän testauksissa kuin sen auditoinnissakaan ei tullut esille, että äänestyksen voisi keskeyttää erehdyksessä, kuten nyt ilmenneissä tapauksissa."

    http://www.om.fi/Etusivu/Ajankohtaista/Uutiset/1224166604122

    1 year ago by Suviko

  • ekurvine

    kliininen termi on "charta interruptus" eli kortin ulos vetäminen ennen laukeamista.

    1 year ago by ekurvine

  • shuopio

    Lehti: "Vaalituloksissa otetaan käyttöön virhemarginaali" http://lehti.samizdat.info/2008/10/28/2526/ :)

    1 year ago by shuopio

  • Suviko

    "Oikeusministeri Tuija Braxin (vihr.) mukaan laki ei anna mahdollisuutta kuntavaalien tuloksen perumiseen niissä kunnissa, missä ääniä on mennyt hukkaan sähköisessä äänestyksessä."

    http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/10/739018

    Vaalilaki 714/1998, 8 luku sanoo, että vaatisi jonkun kokeilukunnan alueella äänestäneen tekemään valitusta lääninoikeudelle, jos OM ei kerran jätä itse ko. kuntien tulosta vahvistamatta. Aikaa valittaa on 14 päivää.

    1 year ago by Suviko

  • vilpponen

    Koska onnistuneita koneääniä annettiin 12 234 kappaletta, 232 epäonnistunutta suoritusta tarkoittaa, että 1,86 prosenttia koeäänestäjistä ei joko halunnut tai osannut painaa OK-nappia.

    Tällä virheprosentilla kunnallisvaaleissa kaikkiaan annetuista äänistä 47 806 olisi mennyt koneäänestyksessä hukkaan OK-napin painamiseen liittyvien ongelmien vuoksi. Luku lähestyy Turussa annettua kokonaisäänimäärää.

    TietoEnator ja Oikeusministeriö joutuvat nyt pohtimaan, millainen valistuskampanja OK-näppäimen käytöstä on järjestettävä, ennen kuin sähköistä äänestämistä seuraavan kerran voidaan kokeilla. -Kauppalehdestä (http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/10/15848)

    Valistuskampanja OK-näppäimen käytöstä?! Wtf indeed.

    1 year ago by vilpponen

  • skrubu

    Mulla on kamppisidea OM:lle ja TietoEnatorille: OK on tosi OK! (tai vaihtoehtoisesti OK on siististi kuul).

    1 year ago by skrubu

  • jkniiv

    @ekurvine: rofl. Ehdotan vielä että termillä Magna charta interrupta [1] tarkoitetaan suurieleistä sähköisestä äänestyksestä kieltäytymistä perusoikeuksiin vedoten ja mahdollisesti tarjotun kortin turmelemista (rupta = murrettu). :D

    1 year ago by jkniiv

  • kungfiske

    http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=4&t=697&a=6232

    Internetin keskustelupalstat huomasivat varsin pian, että keskustan edustajien haastattelujen lomaan ujuttautui aina sama iloisesti hymyilevä naisehdokas. Keskustelupalstat nimesivät ehdokkaan "keskustan enkeliksi".

    win!

    1 year ago by kungfiske

  • samin

    Argh. Miksei tenator ymmärrä edes testata noita lelujaan?

    1 year ago by samin

  • ubiq

    Hukattiin yli 200 sähköistä ääntä? Muahhahhahhaa.

    1 year ago by ubiq

  • samin

    @viilee Joo mut tässä on kyse perustoiminnallisuuden vakavasta viasta mikä olis taatusti löydetty pienelläkin testauksella. Ja mä olen kyllä aika skeptinen Tenatorin toimituskykyihin muutenkin...

    1 year ago by samin

  • kuivalainen

    @viilee tenatorilta tilaataan usein myös se tilauksen suunnittelu ja tarpeiden jne. kartoitus.

    1 year ago by kuivalainen

  • samin

    @ubiq Elämmekö me nyt sit Science Fictionia?

    1 year ago by samin

  • Suviko

    Valituksesta säätää luku 8: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980714

    1 year ago by Suviko

  • ubiq

    IS on litteroinut Urpilaisen aivan aluksi aivan aluksi 9 kertaa: http://tinyurl.com/6hfs7k

    1 year ago by ubiq

  • Suviko

    @ubiq: Lueppa tosta yltä toi Verkkouutisten pääkirjoitus. Kattellaan katoaako se verkosta muutaman päivän sisään.:]

    1 year ago by Suviko

  • ubiq

    @Suviko kommulla liikenteessä, pitää yrittää pakittaa.

    1 year ago by ubiq

  • Karde

    Saatanan käyttäjät taas tunaroineet siellä, vaikka ihan oikeusministerin voimin on todettu, että ei voi tunaroida!

    HS:

    "Olen itsekin testannut järjestelmää moneen kertaan, ja olen suoraan sanottuna vieläkin ihan hirveän hämmästynyt, että semmoinen (virhe) on voinut niin laajasti tulla.

    Osoittautui, että järjestelmä ei ole ollut se ongelma, vaan sittenkin ihminen", Brax sanoi viitaten siihen, että 232 äänestäjää ei ollut hoksannut painaa ok-nappulaa äänestämisen jälkeen selkeistä ohjeista huolimatta."

    1 year ago by Karde

  • Karde

    Jeah, noin siinä lukee: "järjestelmä ei ole ollut se ongelma, vaan sittenkin ihminen".

    Onko lobotomia oikeasti pakollinen leikkaus ministerin hommiin?

    1 year ago by Karde

  • tolonen

    Reggae OK!

    Ja läpi meni. Valistuksen aika ei ole ohi!

    1 year ago by tolonen

  • tolonen

    Tässä on saman suuntainen ongelma edessä kuin ensimäisen sukupolven pankkiautomaateissa, jotka antoivat rahat ennen korttia. jengi jätteli korttejaan koneisiin simona, koska automaatilla käynin ensisijainen tehtävä on saada rahaa. Kortti on sivuseikka, kognitiivisesti. Nykyään kortti ottetaan ulos ja vasta sitten tulee rahaa...

    Olemme kuin rottia.

    1 year ago by tolonen

  • tolonen

    Ja TietoEnator on selvästi integraattorien neekeri! Kuten Commitmentsin jäbät ja jäbättäret olivat Euroopan neekereitä...

    ;-)

    1 year ago by tolonen

  • ubiq

    @viilee voisikohan siihen tulosteeseen kirjoittaa ehdokkaan numeron?

    1 year ago by ubiq

  • pe3

    @viilee: ei syytä voi kokonaan ulkoistaa tilaajalle - tönaattorilaisethan on tod. näk. kanss toiminu tän hankkeen valmistelussa asiantuntijoina. vika on siinä miten pienen piirin ylimielistä, kansalaisjärjestöjen ja kansalaisnäkökulman huomiotta jättävää suomalainen tietoyhtieskunnan kehittäminen on.

    mikä on Suomen Kansallisverkko OY @Suviko:n linkkaaman jutun takana. toi on just tota hyvää asennetta - onnistumista julistava juttu kirjoitettu ennen kuin kokeilun tuloksia on kunnolla keretty analysoida.

    1 year ago by pe3

  • samin

    Kysymys; miksei koko hässäkkää vois hoitaa kopin ja jonkun multimedia 1.5 -pömpelin sijaan netissä pankkitunnuksin? Niillä voi kuitenkin sainata aika isoja asioita nyt jo muutenkin.

    1 year ago by samin

  • ubiq

    @samin kuten Sampo Pankissa?

    1 year ago by ubiq

  • samin

    @ubiq Ei, mutta kuten kaikissa muissa pankeissa. Ei tanskalaisella IT-infralla siis.

    1 year ago by samin

  • Suviko

    @viilee: "ehkä sähköisen äänestysjutun pitäis printtaa joku tosite joka sitten taitettaisiin ja laitettaisiin tarkastuslaskentaa varten sinne äänitankkiin?" Jep, tuota on yritetty ajaa vihjeellisempien tahojen puolelta, mut sillon kuvioista ei poistuis lappujen laskijat => rahallista säästöä ei tulis eikä homma nopeutuiskaan olennaisesti. Ei vaan vois enää äänestää Spedeä ja kirkkovenettä. :)

    1 year ago by Suviko

  • thin

    @Suviko: kaikkia uurnia ei kuitenkaan välttämättä tarvitsisi laskea, vaan joku satunnaisotanta.

    Mahtaa EFFI riemastua noista kadonneista sähköäänistä.

    1 year ago by thin

  • teroheiskanen

    pokkaa löytyy "Tilanne vastaa sitä, kuin joku ottaisi äänestyspaikalla paperisen äänestyslapun, mutta pistäisi sen taskuun ja kävelisi ulos."

    1 year ago by teroheiskanen

  • vilya

    Koppi on hyvä äänestyksessä. Saapahan äänestää rauhassa ilman, että kukaan häiritsee :)

    Tietääkö joku muuten oliko sähköisessä äänestyksessä vaihtoehtona tyhjän äänestäminen? (tai edes Aku Ankka, kirkkovene tai Mustanaamio?)

    Mä oon yhä sitä mieltä, että pitäis voida antaa niitä miinusääniä kanssa...

    1 year ago by vilya

  • teroheiskanen

    edellisessä linkissä myös: "Aaltosen mukaan vaalien tulos on kuitenkin vaalilain kannalta oikea, sillä sen mukaan vain annetut äänet vain lasketaan."

    tässä alkaa olla jo yhteyksiä palloilu-lausuntoihin: "vain tehdyt maalit lasketaan". Missä näitä tyyppejä kasvaa?

    1 year ago by teroheiskanen

  • tolonen

    Ei suomalaisessa politiikassa tai virkamiehistössä kukaan koskaan joudu mistään vastuuseen, @viilee

    1 year ago by tolonen

  • visualradio

    @tolonen, kun tilanne menee meilläkin "down the drain" tulemme saamaan "less governement" vaatimuksia. Oikeistopopulismi korvaa vasemmistosuuntauksen. Haidar ajoi ojaan ja heitti juovuksissa veivinsä. Le Pen oli pitkään vahva vaikuttaja Ranskassa. Ruotsissa ja Norjassa on vahvoja populistisia liikkeitä. Soini pomppasi näyttämölle meilleäkin. Emme enää pysty ohittamaan hallinnon remonttia. Rahat loppuvat, eivät heti, mutta maltetaan pari vuotta. Sen jälkeen vastuunkantajia löytyy. UPM lomautusilmoittaa tänään 1 000 ja Metso 2 720: tästä se alkaa. Ei pidä panikoitua! Tämä on vasta alkua, alamäki alkaa!

    1 year ago by visualradio

  • ubiq

    • Hyvät ystävät, toverit. Olen odottanut tätä koko illan että pääsen teidän joukkoonne, ja hienoa olla nyt täällä Jaikussa. Nämä ovat olleet Suomen hauskimmat vaalit henkilömuistiin 8D

    Aivan aluksi ystävät haluan kiittää teitä jokaista erikseen ja Suomea yhdessä!

    1 year ago by ubiq

  • ubiq

    "Olen itsekin testannut poliittista järjestelmää moneen kertaan, ja olen suoraan sanottuna vieläkin ihan hirveän hämmästynyt, että semmoinen (ministeri) on voinut niin laajasti tulla."

    1 year ago by ubiq

  • ubiq

    Sinänsä olisi kyllä pirun kätevää äänestää junassa pankkitunnuksilla ja vaihtaa ehdokasta päättömien mielipiteiden vuoksi ennen uurnien sulkeutumista.

    1 year ago by ubiq

  • porni

    heh uusinta vaalit koska jotkut eivät lue ohjeita? ei perkule.. se että minä joudun kävelemään sateessa litimärkänä äänestyspaikalle kun bussit ei halua mennä aikatalulun mukaan ja tuhristan vanhaan tyyliin numeron lappuun.. niin nämä äänet hylättäisiin vain sen takia että jotkut ei osaa painaa ok nappia...

    sähköinen äänestys koki kolauksen... meinaan ihmiset tekevät virheitä aina olkoon laite kuinka hieno tahansa.. Edelleen mitään väärää ei sitten tapahtunut.. siis jos kyseessä on se että ihminen ei osaa painaa ok nappia niin kuin ohjeessa on sanottu on sama kuin ihminen ei osaisi kirjoittaa oikeaa numeroa lappuun.

    Pistäkää google sinne niin se osaisi ainakin arvata "tarkoititko äänestää?"

    1 year ago by porni

  • tolonen

    Miten olisi bb-pohjaiset vaalit?

    1 year ago by tolonen

  • porni

    siis edelleen olen sitä mieltä että tekstiviestillä ääniä niin paljon kun kerkiää nakkaamaan.. Vappu Pimiä juontamaan vaalivalvojaisia ja tulos heittelee mainoskatkon aikana aina päälaelleen.. ja sitte se että ääniä voisi antaa niin plus kuin miinus merkkisinä..

    1 year ago by porni

  • skrubu

    Jokos iltasanomien juttu Urpilaisen "papukaijakohusta" on linkitetty tänne? Lööpeissä luki että internetissä nauretaan.

    1 year ago by skrubu

  • porni

    @skrubu: Hakemaasi sivua ei löytynyt.

    1 year ago by porni

  • skrubu

    Kas. Nyökkään uudestaan: http://iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1606237

    1 year ago by skrubu

  • porni

    noniin luetaan ne uutiset kunnolla.. tietysti uusinta vain ko. kunnissa.. mutta edelleen josko kyseessä on ohjeiden väärin ymmärtäminen ja suurinosa osasi ne oikein niin ... elämä on

    1 year ago by porni

  • visualradio

    Nukkumaan: huomenna aikainen herätys. Nyt panen maata!

    1 year ago by visualradio

  • porni

    @skrubu: no näin aluksi kuitenkin haluan kiittää että linkki korjattii viittaamaan oikeaan paikkaan.

    1 year ago by porni

  • tolonen

    Tuo Jutta Urpilais-juttu todistaa että ainoa tapa millä Suomessa pystytään johonkin Daily Show-tyyliseen poliittiseen kommentointiin on crowd sourcingilla... Media ei siihen kykene.

    1 year ago by tolonen

  • jkarttunen

    Tietoenator yllättää aina :D

    1 year ago by jkarttunen

  • skrubu

    @porni: Kentällä tehdään hartiavoimin linkitystä 110 lasissa.

    1 year ago by skrubu

  • jkarttunen

    " Yksi mahdollinen kehityskohta on se, jossa äänestäjälle annettaisiin jotenkin tieto äänestyksen mahdollisesta keskeytymisestä tai äänestyksen onnistumisesta. " Yle

    Ei huonompi ehdotus ollenkaan :D

    1 year ago by jkarttunen

  • Suviko

    Aiemmin on kunnallisvaalit uusittu mm. 1997 ennakkoäänestykseen liittyen: http://www.finlex.fi/fi/oikeus/kho/vuosikirjat/1997/199701017

    1 year ago by Suviko

  • ubiq

    Aivan aluksi ja ennen OK-painikkeen tuplaklikkaus -vaadetta haluaisin muistuttaa kaikkia yhdessä ja erikseen Bushin 1. valinnasta ja Floridan klassisesta äänestyskupongista: http://tinyurl.com/6qcyb5

    1 year ago by ubiq

  • ubiq

    @tolonen nykytilanteessa en näkisi median kyvyttömyyttä niin erityisen negatiivisena asiana. Itse asiassa sorsatettu huumori voi olla syndikoitua mehevämpää.

    1 year ago by ubiq

  • mandrl

    Tenator pettää aina? Söin viikonloppuna Tietoenator-karamelleja ja totisesti toivon, että ne oli tarkistettu bugien varalta paremmin kuin äänestysjärjestelmä.

    1 year ago by mandrl

  • ubiq

    @samikki kenttä tekee hartiavoimin työtä, jolla mahtiasemasi on kohta uhattuna. 709. Olisiko paikallaan threadin ohjaaminen valethreadiin? Yksi mahdollinen kehityskohta on, että kirjoittajalle annettaisiin jotenkin tieto viestin mahdollisesta keskeytymisestä.

    1 year ago by ubiq

  • mandrl

    Aivan aluksi haluan kiittää teitä jokaista. Me olemme tehneet positiivisen ketjun, meillä on ollut todella upea tekemisen meininki eri puolilla Jaikua. 600kt lasissa olemme saavuttaneet torjuntavoiton mobiilikäyttäjistä!

    1 year ago by mandrl

  • ekurvine

    @mandri Tenäättörin karkit on tehty Kiinassa ja niissä on maitojauhetta..

    1 year ago by ekurvine

  • ekurvine

    Aivan aluksi haluaisin myös ihmetellä tätä nykyvaalien ergonomiaa. Kun kenttä tekee töitä 110 lasissa hartiavoimin, niin selkä(voitto)kipujahan siitä tulee. Ennen painotettiin nimenomaan jalkatyön merkitystä. Onneksi sentään vielä liki 40% suomalaisista äänestää oikeaoppisesti - jaloillaan.

    1 year ago by ekurvine

  • Suviko

    Sähkövaaleissa hienoa on, että nyt OM:n mukaan viranomainen tietää keiden äänestys keskeytyi. Scifiksi menee ja ois kirjan nimikin mielessä. :)

    1 year ago by Suviko

  • Karde

    HS/STT: Sähköistä äänestystä ei testattu ulkopuolisilla :

    "Oikeusministeriön vaalijohtajan mukaan järjestelmää ei kokeiltu tavallisilla kansalaisilla, vaan luotettiin muun muassa vaaliviranomaisten, kuntien edustajien ja järjestelmän toimittaneen TietoEnatorin henkilöstön tekemään testaukseen. "

    1 year ago by Karde

  • skrubu

    Järjestelmää testasivat siis ne jotka tunsivat sen?

    1 year ago by skrubu

  • HenriBlock

    Nää oli Kunnallisvaalit 2.0, public beta: loppukäyttäjät testaavat. Palautettakin näyttää tulevan ihan kivasti.

    1 year ago by HenriBlock

  • mandrl

    Tää menee aina vain hämmentävämmäksi... ohan Tenaattorillakin palkkalistoilla ohjelmistotestauksen ammattilaisia, joiden luulisi kertovan, miten testaus pitäisi hoitaa. Vai eikö sitä sattumalta ollut speksattu tehtäväksi?

    1 year ago by mandrl

  • Karde

    @jal LOL

    1 year ago by Karde

  • meppi

    @jal tuollakinhan ihan selvästi sanotaan että "sekä paikallisilla että muualla työskentelevillä testausasiantuntijoillamme on syvää osaamista, taitoja ja kokemusta testauksesta". Eihän nyt hyvänen aika testaukseen kannata käyttää muuta kuin syviä asiantuntijoita, vielä kun sellaisiksi saataisi äänestäjätkin ;-)

    1 year ago by meppi

  • mandrl

    @jal, no tuo selventää. :D

    1 year ago by mandrl

  • Suviko

    Helsingin yliopiston laadunvarmistusjärjestelmästä ja auditoinnista olen oppinut, että olennaista ei ole se, että laatu olisi hyvää tai korkeaa. Laadunvarmistusjärjestelmän idea on siinä, että sen avulla tiedämme, että laatu on hyvää elikkä huonoa.

    No, nyt tiedämme.

    1 year ago by Suviko

  • veeris

    @Suviko: niin totta, niin totta Nim. Auditoitu ja hyväksi havaittu

    1 year ago by veeris

  • vilpponen

    @jal: Mut toi on kato jo vanhentunutta tietoa -> "Muokattu: 2005-04-03"

    1 year ago by vilpponen

  • samin

    ..mikä ihme siinä on että nää isot, puolivaltiolliset firmat saa vuodesta toiseen kädettää näitä hommia. Samaan aikaan suomessa on ainakin kymmenisen pientä toimistoa josta tänkin homman olis saanut laadukkaasti.

    1 year ago by samin

  • samin

    @viilee Ainii - oikeusministeriöstä saa tietysti oikeita tuloksia.

    1 year ago by samin

  • hponka

    Uskomatonta tunarointia!

    1 year ago by hponka

  • tolonen

    Millasellakohna äänensävyllä tästä puhuttais jos sama olisi käynyt Jenkkien vaaleissa... Aini... öh...

    1 year ago by tolonen

  • terolehtt

    Olenko ainoa, jonka mielestä oikeusministeri Tuija Brax vaikuttaa tällä hetkellä olevan arvostusvajeessa? Niin kovasti hän yritti vähätellä mahdollisuuksia virheisiin.

    1 year ago by terolehtt

  • Karde

    Tuija Brax elää joko happivajeessa tai stratosfäärissä, ellei ymmärrä, että nyt lorahti lahkeeseen.

    1 year ago by Karde

  • skrubu

    Tulipa mieleen: Äänestysvehkeessähän on kosketusnäyttö. Jääkö siihen sormenjälkiä? Voiko edellisen naputtamat numerot erottaa pinnalta lämpökameralla?

    Varmaan aika epätodennäköistä, että mitään tuollaista voisi käyttää pahuuteen ja vääryyteen, mutta niinhän koko järjestelmän piti olla virheetön.

    1 year ago by skrubu

  • Kitti

    @samin Julkishallinnon on vaikea ostaa hyvää, koska se ei ole halvinta. Ja mahdoton ostaa parasta.

    1 year ago by Kitti

  • thin

    Äänestyslaitteiden vikoja jenkeissä: http://hackaday.com/2008/10/29/voting-roundup/

    1 year ago by thin

  • Suviko

    Turun Sanomien pääkiroituksessa sähkövaalikokeilusta: http://www.turunsanomat.fi/mielipiteet/ ?ts=1,3:1009:0:0,4:9:0:0:0;4:139:0:0:0;4:140:0:0:0;4:8:0:1:2008-11-02,104:8:574040,1:0:0:0:0:0: (Jaiku ei ymmärrä TS:n välimerkkiurlia, poistakaa väli ja parsikaa kasaan.)

    IL pääkirjoitus 31.10. kans: http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/

    1 year ago by Suviko

  • Suviko

    Äänestyslipun pois vetäminen kesken äänestämisen tuli esiin testauksessa (kerran?) jo keväällä: http://www.kaleva.fi/plus/juttu762448_page0.htm

    1 year ago by Suviko

  • teroheiskanen

    @Suviko, linkki taitaa vaatia Kalevan tunnukset. Mitä siellä on sanottu?

    1 year ago by teroheiskanen

  • Suviko

    @teroheiskanen: Hesarissa kans sama juttu: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/1135240823107

    1 year ago by Suviko

  • teroheiskanen

    @Suviko, just huomasin itsekin hesarin jutun. Pitäisi kai olla aika selkeä tapaus saada testauksen laiminlyöjä siis vastuuseen?

    1 year ago by teroheiskanen

  • teroheiskanen

    en muuten ole nähnyt missän juttuja siitä, vahvistivatko sähköisen äänestyksen kunnat vaalituloksen vai jättivätkö vahvistamatta?

    1 year ago by teroheiskanen

  • Suviko

    Koko vaalitulos vahvistettiin viime keskiviikkona.

    1 year ago by Suviko

  • jkarttunen

    Jaa onkos Aapolla nykyään oma firma ...

    1 year ago by jkarttunen

  • hponka

    Keskusvaalilautakuntien päätös tarkoittaa, että virheen syypääksi katsottiin äänestäjät eikä sähköistä äänestysohjelmaa (vrt. äänestysnumeron kirjoittaminen äänestyslipukkeen ympyrän ulkopuolelle). Jos ja kun joku valittaa päätöksestä se perustelu ei tule kestämään. Kyse on sentään kokeilukäytössä olleesta ohjelmasta, joten on aika heikot perusteet väittää, että äänestäjien olisi pitänyt osata käyttää sitä oikein. Eivätpä osanneet.

    1 year ago by hponka

  • ubiq

    @Henriblock kiitos linkistä. Aapo on tehnyt hyvää työtä käyttöliittymän usecase-mallinnuksessa. Erityisesti ikonit ilahduttavat ja olettaisin niiden avautuvan jokaiselle täysi-ikäiselle äänestystilanteessa.

    1 year ago by ubiq

  • hponka

    Todella yllättävän huono käytettävyys tuossa äänestyskoneessa. Näyttää siltä kuin joku koodari olisi suunnitellut käyttöliittymän viidessä minuutissa. Käytettävyyssuunnittelija sitä ei ainakaan ole tehnyt.

    1 year ago by hponka

  • ubiq

    @hponka kiitoksia. Tuossa tyylikkäässä still-videossa alkaa jo valjeta problematiikka, kuten punaisella merkitty "Huom. Etunollia ei käytetä!" Mitä ovat etunollat? Saako niillä bonuksia asiakasetukortilla? Normaalisuunnittelussa sovellus itse osaa reagoida mahdolliseen syötteen väärään muotoon.

    1 year ago by ubiq

  • kennu

    minua epäilyttää tuossa aapon käyttöliittymässä vielä se "Jatka" -nappula. jotenkin tuntuu, että äänestyksen ei pitäisi olla vasemmalta oikealle etenevä wizardi, vaan ainoastaan sen numeron sisäänottaminen.

    1 year ago by kennu

  • hponka

    @ubiq: niitä web-esityksessä olevia yläosan tekstejä ei edes ole äänestyskoneessa. Ja tämän järjestelmän hinta oli ilmeisesti 500 000 e. Itkeäkö vai nauraa?

    1 year ago by hponka

  • jkarttunen

    @ubiq: niin tai sitten en etunolla voisi hyväksyä. Paljonko se vaatisi ylimääräistä koodia? Ehkä yhden rivin... :/

    1 year ago by jkarttunen

  • Karde

    Etunolla kuulostaa jotenkin härskiltä.

    1 year ago by Karde

  • ekurvine

    Etunolla seitsemän ja Puusilmä. Hänen ministeriönsä salaisessa palvelussa. Lisenssi tökkiä.

    1 year ago by ekurvine

  • MarkusAalto

    Meillä Oulunsalossa äänestettiin perinteisesti, ja hyvin toimi, joten pitäisköhän todeta tuohon sähköiseen vaihtoehtoon, että "paskan möivät"? Enpä kuitenkaan totea, koska minusta suunta on oikea.

    1 year ago by MarkusAalto

  • Suviko

    Vihdistä valitus sähkövaaleista: http://www.hs.fi/teksti/tuoreet/artikkeli/1135240880687

    1 year ago by Suviko

  • Suviko

    Kommenteissa otsikolla Kadonneet äänet nimimerkki Panskuliini

    "Missään ei ole ollut mainintaa siitä, että välttämättä kyse ei ole ensisijaisesti ollut äänestäjissä tai heidän osaamattomuudessa vaan laitteen viasta. Itse kävin Vihdin kirjastossa ennakkoäänestämässä ja omasta mielestäni kyseisessä OK-nappulassa, jota ihmiset eivät nyt uutisten mukaan ole painaneet, oli jotain vikaa. Itselläni vasta kolmannella painalluksella kone hyväksyi OK-valinnan. Kolmas painallus oli huomattavasti napakampi/voimakkaampi kuin kaksi aikaisempaa, aivan toisenlainen kuin ne painallukset, jotka kone aikaisemmassa vaiheessa hyväksyi.

    Väittäisin, että ihmiset ovat noudattaneet ennakkoon annettuja ohjeita, ovat painaneet ok-nappulaa ja ottaneet kortin ulos, huomioimatta sitä, ettei tällä kertaa normaali painallus ollutkaan riittävä. Olen nyt jälkeen päin kuullut myös muilla olleen vastaavia huomioita. "

    1 year ago by Suviko

  • hponka

    Kiitos @Suviko - farssi siis vaan pahenee. TietoEnator voisi lisätä siihen ilmoituksen "Paina kovempaa sitä OK-nappia! Kovempaa! Vielä kovempaa!"

    1 year ago by hponka

  • tolonen

    NO PAIN, NO GAIN! PUSERRA!

    1 year ago by tolonen

  • jkarttunen

    Miksihän muuten tuossa koneessa yleensäkin on kosketusnäyttö? Ihan perinteiset napit niinkuin automaateissa toimisi hyvin.

    1 year ago by jkarttunen

  • kennu

    siinä voisi olla sellaset kierrettävät rullanumeronapit niinkuin kassakaapeissa... niillä valitaan ehdokkaan kolme numeroa..

    1 year ago by kennu

  • jkarttunen

    Joo, ja iso nappi jossa lukee ÄÄNESTÄ

    1 year ago by jkarttunen

  • jkarttunen

    Luonnollisesti siitä napista pitäisi ennen äänestämistä poistaa varmistin ensin. Tai sitte ihan vaan kampi josta väännetään yksikätisten rosvojen tapaan.

    1 year ago by jkarttunen

Sign in to add a comment